Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Archiwum Forum Tropheus Tanganika / Archiwum /

Przystosowanie akwarium dla Tropheusów

Strona  Strona 1 of 2:  1  2  Next »  
Autor Waldi
Użytkownik
#1 - Posted: 20 Gru 2005 18:13 
Mam zamiar przebudować swoje 450l akwarium dla potrzeb tropheusów. Ponieważ jestem w tym temacie zielony proszę o pomoc i odpowiedź na poniższe pytania:
1. Obecnie akwarium mam zarybione skalarami , bocjami i glonojadami - ryby te przejdą do innego akwa - czy muszę calość dokładnie oczyścić, zalać nową wodą i pozostawić na dojrzewanie czy jedynie zmienić parametry istniejącej wody i architekture wnętrza?
2. Jaki dla tropheusów jest najlepszy skład warstw filtrujących filtra kubełkowego?
3. Jaki żwirek zastosować i jakie skałki a jakich nie?
4. Czy glonojady mogą być w jednym zbiorniku z Bembą i Maswą?
Za odpowiedzi z góry dziękuję...

Autor JGr
Anonimowy
#2 - Posted: 20 Gru 2005 19:53 
Witaj

ad.1 To zależy czy/jak preparowałeś wodę do tej chwili, czy w zbiorniku nie było chorób, jakie masz podłoże. Może się okazać, że łatwiej i bezpieczniej będzie postawić zbiornik od nowa. Trudno jednoznacznie powiedzieć.

ad.2 Przeczytaj artykuł o filtracji Leszka Łątki - dział Artykuły i Recenzje, sekcja - Z doświadczeń hodowców.

ad.3 Przeczytaj artykuł o podłożu Jacka Krawczyka, sekcja - Porady ogólne. Co do granulacji podłoża - bardzo drobna, trofeusy mają zwyczaj je przesiewać.

ad. 4 To zależy komu chcesz zrobić dobrze, jeśli sobie - mogą, w razie potrzeby - zajmą się usuwaniem nadmiaru glonów (zakładam, że masz na myśli zbrojniki niebieskie), trofeusom szkód nie uczynią. Jeśli chcesz zrobić dobrze glonojadom - nie powinny się tam znaleźć. Mam je w jednym zbiorniku, ich rozwój trudno porównać z tym, co kiedyś obserwowałem w akwarium lepiej przystosowanym do ich potrzeb.

Jarek

Autor zipke
Użytkownik
#3 - Posted: 20 Gru 2005 20:55