Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

Początki mojego kawałka tanganiki

Strona  Strona 3 of 8:  « Previous  1  2  3  4  5  6  7  8  Next »  
Autor sander
Użytkownik
#61 - Posted: 15 Sty 2011 14:56 
No to tylko mogę dodać, że rozwiązanie które proponujesz ma jeszcze doskonały wpływ na podbijanie ph. Chociaż sam nie jestem zwolennikiem używania zapraw w akwarium to koledzy meldują mi, że nic tak ładnie nie podbija tego parametru.

Autor nechor
Użytkownik
#62 - Posted: 16 Sty 2011 18:25 
Nadal nie kumam gdzie w takim kominku montuje sie napowietrzanie. PRzeciez te bable beda lecialy do kubelka, a nam (chyba) zalezy zeby kubel nie byl zapowietrzony?

Autor nuroslaw
Użytkownik
#63 - Posted: 16 Sty 2011 18:42 - Edytowany przez: nuroslaw 
a niby dlaczego mają lecieć do kubła ? Można:

- wygrodzić calkowita niezalezną przestrzeń, albo
- kostkę umiescić powyżej wlotu do kubła, prędkość przepływu wody jest mniejsza, niż prędkosc unoszenia babli, więc nie powinno zasysać
- itp.

koledzy meldują mi, że nic tak ładnie nie podbija tego parametru.
eee, nie jest aż tak źle. Byle nie dodawać wapna, bo wtedy znaczniej podnosi pH. Ale i tak głównie w poczatkowym okresie. I nie namawiam tylko wspominam. Przecież wszystkie CR, CX itp. również zawierają cement. Tylko mają więcej polimerów zastępujących wapno.

Autor nechor
Użytkownik
#64 - Posted: 16 Sty 2011 18:57 
kostkę umiescić powyżej wlotu do kubła, prędkość przepływu wody jest mniejsza, niż prędkosc unoszenia babli, więc nie powinno zasysać

Z tego wniosek ze ta komora gdzie woda wplywa ze zbiornika powinna byc odpowiednio duza (miec duza srednice) - w przypadku napowietrzania zapobiegnie to zbyt szybkiego pradowi wody i nie bedzie zasysac babelkow do kubelka. Z drugiej strony takie napowietrzanie (na chlopski rozum) bedzie chyba mialo ograniczona skutecznosc? "Normalnie" babelki powietrza wydostaja sie bezposrednio do zbiornika i maja dlugi czas (ruch wody) na nasycenie wody tlenem. Tutaj czas bylby rowny tylko plynieciu babli do gory i wszystko dzialaloby w danym momencie na bardzo malym wycinku pojemnosci.

Druga sprawa, to wielkosc babli. Babelki male (ten na ktorych nam najbardziej zalezy) maja predkosc wznoszenia sie w wodzie bardzo mala i sa najbardziej czule na ruchy wody. Te zostana zassane do kubla na bank. Czyli nadal mam watpliwosci odnoscnie zapowietrzania sie kubelka.

BTW - wklejenie takiego systemu do scianek akwarium wydatnie obnizy funkcjonalnosc w zakresie czyszczenia calego ustrojstwa. Wygodnie byloby moc wyciagnac cala szklana czesci i po prostu wylac z niej wode wraz z zanieczyszczeniami.

Autor sander
Użytkownik
#65 - Posted: 16 Sty 2011 19:41 - Edytowany przez: sander 
nechor wpadnij do mnie to zobaczysz na własne oczy jak to działa i że żadne bąbelki do kubła nie wlecą nawet gdyby miały najmniejszą możliwą średnicę. Jak zobaczysz jakie to proste to sam się będziesz śmiał, że miałeś wątpliwości. Pierwsze komora jest duża tam wkładasz sobie warstwy np. gąbek tak do 3/4 wysokości baniaka, ostatnia najbliższa powierzchni warstwa winna być najgęściejsza, na gąbkę kładziesz sobie kamień podłączony do pompki, woda napływa na te bąbelki i w zależności jak wysoko ustawisz grzebień miesza się z gazem jak opętana albo jak pod wodospadem ale bąbelki przez warstwy gąbek już dalej nie popłyną. Woda dalej filtruje się przez ww. warstwy przepływa pod szybą (tą w środku komina bo jest tam szczelina 5cm) i stara się uzupełnić poziom w ostatniej komorze do poziomu wody w komorze pierwszej ale póki kubeł ciagnie to nigdy jej się to nie uda :-). Prawda, że proste?

Co do czyszczenia wklejonego komina to nic on nie utrudnia. Czyszczenie polega na tym, że wyciągasz pasek gąbki będącej pierwszą warstwą w komorze, myjesz pod kranem i wkładasz z powrotem. Chyba bym oszalał jak bym miał za każdym czyszczeniem wyjmować z baniaka taki wielki element.

Autor nuroslaw
Użytkownik
#66 - Posted: 16 Sty 2011 20:24 
nechor - bąbelki są w przeciwprądzie - to wydatnie wydłuża czas kontaktu.

Co do czyszczenia - co chcesz czyścić? Przecież wąż zasysający wodę z komina bardzo skutecznie czysci na bieżąco wnętrze komina.

Autor nechor
Użytkownik
#67 - Posted: 16 Sty 2011 21:53 
Sander:
[...]
Pierwsze komora jest duża tam wkładasz sobie warstwy np. gąbek tak do 3/4 wysokości baniaka
[...]
I tu byl pies pogrzebany. Musialem przeoczyc gabki. Myslalem, ze przeplyw jest na przestrzal, bez przeszkod.

Nuroslaw
[...]
Co do czyszczenia - co chcesz czyścić? Przecież wąż zasysający wodę z komina bardzo skutecznie czysci na bieżąco wnętrze komina.
[...]

Tego chcialbym uniknac. Filtr zewnetrzny chcialbym odciazyc od zasysania mechanicznych odpadkow. Czy w Twoim wybrazeniu tez nie bylo gabek o ktorych pisal Sander?

Autor nuroslaw
Użytkownik
#68 - Posted: 16 Sty 2011 23:49 - Edytowany przez: nuroslaw 
komin już z racji swojej budowy źle zbiera zanieczyszczenia mechaniczne - zbiera głównie tylko te które unoszą się wysoko w toni oraz z samej powierzchni. Dlatego w układach z kominem niemal zawsze będzie turbina z gąbką jako mechanik.
Jeśli pomimo to, do komina dostają się zanieczysczenia stałe - stosujemy gąbkę lub włókninę jako prefiltr. Tak umieszczona gąbka nie straszy jak zamocowana bezpośrednio na węzu zasysającym ponieważ jest ukryta za ścianą komina.
W moim wyobrażeniu - gąbka była poza rozważaniem, bowiem jej brak lub istnienie nie powoduje istontych zmian charakterystki pracy układu jakim jest komin.

Autor sander
Użytkownik
#69 - Posted: 17 Sty 2011 10:41 
Po tygodniu, od płukania, pierwsza ok 2cm grubości gąbka w moim kominie jest naprawdę zafajdana porządnie. Jeśli w akwarium jest dość intensywna cyrkulacja i spora obsada to jednak warto te gąbki mieć. Po roku użytkowania otworzyłem podpięty kubeł i w środku było czysto, minęło już kilka lat od kiedy tam zaglądałem a obsada zwykle wahała się od 30-40 dorosłych ryb. Komin z gąbkami jest naprawdę doskonałym prefiltrem wielozadaniowym oczywiście nie oznacza to, że jest doskonałym filtrem mechanicznym (chyba, że w kontekście zasilania kubła). Kubeł bez względu czy podpięty standardowo czy pod komin nie jest wydajnym filtrem mechanicznym ale tego przecież nie kwestionujemy w naszej dyskusji. Naturalnie wydajność mechaniczna kubła rośnie wraz z mocą jego pompy i jest odwrotnie proporcjonalna do objętości zbiornika. Ma to jeszcze związek z jego konstrukcją tzn. istnieją kubły które całkiem nieźle czyszczą mechanicznie w porównaniu do innych o tej samej mocy pompy. Do takich niezłych mechaników wśród kubełków można zaliczyć fluvale, chociaż poza tą właściwością mam z nimi tylko same kłopoty to jednak jest to ich w pewnym sensie zaletą.

Autor luki
Użytkownik
#70 - Posted: 24 Maj 2011 20:56 - Edytowany przez: luki 
Heh

Juz niedlugo minie rok odkad zalozylem ten watek. Nadal nie mam baniaka, ale sie nie poddaje ;-). Co do filtracji to zdecydowalem sie na dwa kubelki Eheim 2075 professionel 3, ktore juz czekaja zeby je podlaczyc. Zanim powstanie szklo chcialem jeszcze zakupic oswietlenie. I tu wasnie pytanie:
Jakie oprawy HQI byscie polecali. Mysle o czyms nie za mocnym np. dwie niezalezne oprawy 70W kazda + jakies nocne oswietlenie. Dodam tylko ze chcialbym aby wentylatory nie byly za glosne. A moze oswietlenie LED ?

Autor luki
Użytkownik
#71 - Posted: 2 Sty 2012 22:04 
Proszę o opinie.

Poniżej przedstawiam parametry jakości wody w moim mieście (źródło strona internetowa dostawcy):



Czy wodociągi podając twardość ogólna w mg/l mają na myśli mg/l (CaCO3). Jeśli tak to w stopniach niemieckich twardość ogólną miałbym na poziomie 20,3°n , woda zatem twarda. Przewodność elektryczna jest większa niż w warunkach naturalnych. Odczyn PH alkaliczny, ale raczej niższy od tego w jeziorze. Czy te parametry można potraktować, jako wyjściowe?

Autor admin
Admin
#72 - Posted: 3 Sty 2012 13:53 
Poniżej link do krakowskiego pomiaru http://www.mpwik.krakow.pl/upload/Subpages/komunik at_22_XI_2011.pdf. Na dole masy przeliczenie.

Marta

Autor Knowhow
Użytkownik
#73 - Posted: 3 Sty 2012 15:58 
Marto czy testy akwarystyczne pokazuja Ci mniejwiecej wlasnie taki poziom ph?

Autor admin
Admin
#74 - Posted: 3 Sty 2012 16:08 
Gdzie? w kranie czy w akwarium?

Marta

Autor luki
Użytkownik
#75 - Posted: 3 Sty 2012 16:31 
Przy przeliczaniu twardości z mg/l na stopnie niemieckie przyjąłem współczynnik 0,056 co zgadzało by się z tabelą jaką załączyłaś Marto. Czy zatem twardość ogólna na poziomie 20,3°n to nie za dużo do Tanganiki?. Czy będę musiał w jakiś sposób tę twardość w moim zbiorniku obniżać? Ciekawi mnie jeszcze twardość węglanowa, której wodociągi niestety nie podają. Oczywiście sprawdzę jeszcze kranówę za pomocą testów.

Autor Knowhow
Użytkownik
#76 - Posted: 3 Sty 2012 17:06 
W kranie, czy wynik pokrywa sie z tym co przeslalas.

Autor admin
Admin
#77 - Posted: 3 Sty 2012 17:27 
Z Raby tak, ale oczywiście nie mierzę tego ciągle, bo mam stabilne parametry w zbiornikach.

luki

Zmierz węglanową i pH.


Marta

Autor Knowhow
Użytkownik
#78 - Posted: 3 Sty 2012 17:34 
Zastanawiam sie bo tak dlugo jak mierze wode, roznymi testami wychodzi mi powyzej 8 ph, a panowie od uzdatniania wody zmierzyli i wyszlo im ph 6,6. Nie mam pojecia jak to ugryzc.

Autor admin
Admin
#79 - Posted: 3 Sty 2012 17:46 
Ciekawa jestem czy mieli kalibrowany pH metr. Drugą sprawą jest czym Ty mierzysz?

Marta

Autor Knowhow
Użytkownik
#80 - Posted: 3 Sty 2012 18:06 
Teraz Zoolekiem, kiedys paskowymi, kropelkowymi chyba wszystkimi firmami jakie sa, dlatego zawsze odkad bylem uswiadomiony w wymaganiach ryb mialem tanganike bo ph wychodzilo >8.

Autor luki
Użytkownik
#81 - Posted: 5 Sty 2012 16:06 
Testlab JBL zamówiony. Jak dojedzie do mnie przesyłka to spawdzę PH, kH i GH dostarczanej do mnie wody.

Autor japan_power
Użytkownik
#82 - Posted: 5 Sty 2012 20:51 
Testlab JBL zamówiony

też go zakupiłem i stosuje w porównaniu z innymi testami wydaje mi się że jest najdokładniejszy, sprawdzałem porównywałem na paru zbiornikach.

Autor luki
Użytkownik
#83 - Posted: 15 Sty 2012 12:42 
Pomierzyłem parametry mojej kranówy testami JBL (kropelkowymi)

poniżej wyniki:

PH 8 (zmierzone testami od 3 do 10)
KH 18°n
GH 13°n

Dokupię jeszcze bardziej dokładne testy PH od 7,4 do 9.

p.s.
Po wielu przemyśleniach ostateczne wymiary mojego akwarium to 200(dł)x70(szer)x65/70(wys). Stelaż zamówiony.

Autor sander
Użytkownik
#84 - Posted: 15 Sty 2012 23:04 - Edytowany przez: sander 
Nie widzę potrzeby robienia pomiarów ph w zakresie 7,4-9, parametry masz bardzo dobre. Przy okazji zastanawia mnie czemu wiele osób polemizuje na temat jakości testów kropelkowych, wiele opinii sugeruje, że Zoolek jest beee a już JBL jest WoW... przecież substancje użyte do testów nie są produkowane przez żadną z tych firm a metodyka też ta sama. Jedyną różnicę widzę między testami ze skalą barwną (jbl, zoolek, tetra, sera...) a testami, które bazują na miareczkowaniu i odczycie wyniku z tabeli na podstawie zużytego odczynnika w insulinówce (biureta) np. testy Salifert-a. Te ostatnie są dokładniejsze, jednak na potrzeby akwarystyki słodkowodnej wystarczające są te kolorymetryczne.

edit- od wielu lat korzystam z testów zoolek-a i nigdy nie miałem z nimi najmniejszych problemów. Czasem robię testy u kogoś kto ma pod ręką testy jbl i nie widzę między nimi różnicy. Co skłania Was ku JBL? - pytam z czystej ciekawości.

Autor Knowhow
Użytkownik
#85 - Posted: 16 Sty 2012 00:16 
Pewno cena JBLa ;)

sander a masz jakas teorie na temat zagadki z PH?

Zastanawiam sie bo tak dlugo jak mierze wode, roznymi testami wychodzi mi powyzej 8 ph, a panowie od uzdatniania wody zmierzyli i wyszlo im ph 6,6. Nie mam pojecia jak to ugryzc.

Autor luki
Użytkownik
#86 - Posted: 16 Sty 2012 07:27 
Sander

Zapewnie masz racje, jesli idzie o jakosc testów kropelkowych to pomiedzy poszczególnymi producentami nie powinno być znaczących różnic. Skąd jednak pojawiają się skrajne opinie w internecie tego nie wiem.

Jesli chodzi o mnie to zdecydowałem się na testlab JBL'a ze wzgledu na to, iż wszystkie niezbędne testy do wystartowania zbiornika są w jednym miejsu przyzwoicie opakowane (taki ze mnie gadżeciarz) ;).

Autor admin
Admin
#87 - Posted: 16 Sty 2012 11:22 
Widzę, ze zabrałeś się na poważnie za akwarium. Długo to trwało, ale się udało...super.

Tak jak napisał Kuba - masz wszystko z parametrami ok.

Czy nadal planujesz cyfotilapie?

Marta

Autor luki
Użytkownik
#88 - Posted: 16 Sty 2012 11:32 
Oj trwało to trwało.

Co do obsady to będą to napewno cyfotilapie, wkońcu to z ich sprawą zacząłem się interesować tanganiką. Muszę jednak przyznać, że im dalej w las tym coraz więcej ciekawych gatunków i odmian mnie interesuje.

np.
- Haplotaxodon microlepis
- Limnochromis Staneri

Autor admin
Admin
#89 - Posted: 16 Sty 2012 11:37 
Tak to ciekawe gatunki. Staneri jednak jest bardzo agresywny gdy podchodzi do tarła. Nie wiem czy uda się trzymać wtedy te ryby razem.

Marta

Autor luki
Użytkownik
#90 - Posted: 16 Sty 2012 12:29 
Limnochromis Staneri to tylko marzenie. Na tym etapie nie odważłbym się wprowadzić do zbiornika tak wymagajacej ryby. Naczytałem się roche w necie i w TM o brutalnosci tej ryby. Na początek mojej przygody z tanganiką myślę raczej o bardziej spokojnych gatunkach.

Strona  Strona 3 of 8:  « Previous  1  2  3  4  5  6  7  8  Next » 
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna / Początki mojego kawałka tanganiki Top

Twoja wypowiedź Click this icon to move up to the quoted message

 

 ?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
 
  Forum Tropheus Tanganika Wygenerowane przez Simple Bulletin Board miniBB ®