Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Tropheini Forum Tropheus Tanganika / Tropheini /

co robię źle?

Strona  Strona 1 of 2:  1  2  Next »  
Autor jwiecor
Użytkownik
#1 - Posted: 19 Gru 2011 09:02 
witam
mam pytanie co robię źle?
od kilku dni czytam posty dotyczące czasu wzrastania ryb i trochę niepokoi mnie wielkość moich tropheusów.
od 2 lat akwarium 200 x 50 x 60 + 200 l sump (gąbka, keramzyt, grys koralowy)
woda 25-26 st. C pH 7,6; Two 17 st.; Tw 12 st.; NH3 0, NO2 0; NO3 10-15, podmieniana co tydzień ok. 15%
pokarm - baza- osi płatki, granulki, chilid excel, dainichi cichlid veggie deluxe, Nature food granulki. Okresowo; osi brine schrimp, tropical d-allio plus, tetra phyll. raz w tygodniu mrożonki i raz w tygodniu głodówka.
Oświetlenie 75 W Power glo, 75 W Sylvanie grolux.
Ryby F1 12 szt. T. Dubois Masawa + 24 T. Chimba.
Mój problem polega na tym, że moim zdaniem chyba coś robię źle bo ryby nie rosną jak w waszych postach. Większość z Was uważa że Trophy rosną dość szybko, natomiast moje mają min. 2 lata i Dubois największe osobniki to ok. 8 cm (kupione jako 4-5 cm) natomiast chimba max. 7 cm - głównie 5 cm (kupione jako 3 cm maluchy)

Autor jwiecor
Użytkownik
#2 - Posted: 19 Gru 2011 09:16 
Dodaje jeszcze kilka zdjęć mojego zbiornika


będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Autor admin
Admin
#3 - Posted: 19 Gru 2011 09:56 
Nie widzę zdjęć ryb:)

Czy zawsze masz taka temperaturę w zbiorniku? Czy ryby od małego były w nim?

Czy źródło w którym kupiłeś ryby uznajesz za pewne, czy widziałeś w jakich warunkach młode ryby były trzymane?

Czy ryby kiedyś Ci chorowały? Czy rosły a potem przestały przybierać na wielkości?

Marta

Autor jwiecor
Użytkownik
#4 - Posted: 19 Gru 2011 10:20 - Edytowany przez: jwiecor 
Temp. latem trochę niższa 24 st. bo grzałka jest wyłączona.
Tak rybki są w tym zbiorniku od małego, dobrane zgodnie z sugestią z tego forum.
Rybki pochodzą z hodowli Tan-Mal - niestety nie było mnie stać na F0 (a Państwo nie prowadzą sprzedaży F1 - nie widziałem w jakich warunkach były hodowane.
Na początku zdechła mi jedna sztuka chimby - prawdopodobnie bloat - traktowałem to jako błąd początkującego. niestety 3 szt. Dubois wyskoczyły mi pomimo dość szczelnego przykrycia zbiornika.
co do wzrostu mam wrażenie cały czas rosną symetrycznie.

Autor jwiecor
Użytkownik
#5 - Posted: 19 Gru 2011 10:28 - Edytowany przez: jwiecor 

Autor admin
Admin
#6 - Posted: 19 Gru 2011 18:43 
Być może na wzrost ryb ma wpływ niska temperatura.

Czy od początku masz niskie N03 w zbiorniku,. czy bywało różnie?

Ile razy dziennie karmisz i karmiłeś ryby?

Marta

Autor flaczak
Użytkownik
#7 - Posted: 19 Gru 2011 18:52 - Edytowany przez: flaczak 
Ile razy dziennie karmisz i karmiłeś ryby?

Marta


To może być prawda,ale niczego nie da się stwierdzić dopóki nie podasz nam jak karmisz ryby wciągu dnia.

Autor jwiecor
Użytkownik
#8 - Posted: 19 Gru 2011 21:37 
od początku jak je mam to je karmię 3 x dziennie
rano osi płatki lub nature food
w południe 2-3 x tygdniowo granulki hikari, osi granulki, chilid excel, pozostałe dni raczej osi płatki
wieczorem tetra phyll, tetra pro vegetabli, osi brine shrimp, osi marine, tropical d-allio

wszystko zawsze namoczone w ilości żeby zjadły w ok. 30 sek., granulek ok. 30-40 szt/raz
1 raz tygodniowo mrożonki
nigdy nie starałem się ich przekarmić mając na uwadze ewen. bloat.

temp. tak mi doradził kolega hodowca (który nota bene mówił żebym się nie martwił bo trofy długo dorastają nawet do 4-5 lat)
NO3 nigdy nie było toksyczne zawsze ok. 20

czy możecie mi powiedzieć czy jest jeszcze szansa aby takie dorosłe ryby jeszcze mogły urosnąć, czy genetycznie są zaprogramowane na 2 dojrzewania i koniec wzrostu

Autor kulus12
Użytkownik
#9 - Posted: 20 Gru 2011 07:44 
Hej wstaw te zdjęcia ryb!
Faktycznie rybcie są dość malutkie jak na dwa lata, kiedy hodowałem duboisi to maluchy osiagały 5-6 cm w około 6m-cy. Teraz cieszę oko już dwuletnią kasangą i większość z nich przekroczyła 10cm, a wiadomo że nie należą do zbyt wielkich. Być może dajesz zbyt małe porcje pokarmu, bo jeżeli znika w max 30 sekund. Ja podaję tyle żeby uporały się z nim w minutę do półtorej(ale na tyle żeby zawsze były głodne jak to trofcie). Nie piszesz również, czy suplementujesz wodę, masz dość niskie pH ja takie mam w kranie. Oprócz pokarmu ważne są też minerały, oraz witaminy zawarte w wodzie. Dodajesz w ogóle jakieś sole?

Autor michal1313
Użytkownik
#10 - Posted: 20 Gru 2011 12:56 - Edytowany przez: michal1313 
Maluchy powinny dostawać częściej pokarm niż 3 razy np. 5. Po co robisz głodówki wystarczy, że odpowiednio karmisz. W naturze ryby sprawują czas na ciągłym żerowaniu. Co się kryje pod postacią mrożonek? Temperaturę mógłbyś podwyższyć do 27 stopni i postarać się troszkę podwyższyć to PH.

michał

Autor jwiecor
Użytkownik
#11 - Posted: 20 Gru 2011 15:37 - Edytowany przez: jwiecor 
przepraszam za to pH ale to błąd literacki pH 8,6

mrożonki to cyklop, mysis, krewetki, artemia taki kupowany w sklepie akwarystycznym w tabliczkach podzielonych na małe kostki - 1 raz w tygodniu rozmrażane pod bieżącą wodą a potem przepłukane
co do głodówek to tak pisali użytkownicy tego forum - że warto robić -
co do temperatury to ją trochę obniżyłem po tych moich wyskokach dubois, zalecono mi aby obniżyć trochę temperaturę to miało zmniejszyć ich temperament
niestety nie suplementuję wody - bo zdania na ten temat i zasadność podawania witamin były tematem sprzeczek na kilku postach na tym forum, podobno odpowiedni wysokojakościowy pokarm ma zabezpieczyć wszystkie wymagania witaminowo-minerałowe ryb.

w końcu się nauczyłem jak poprawnie wklejać zdjęcia, ale z mnie lamer

dziękuje za chęć pomocy
jacek

Autor jwiecor
Użytkownik
#12 - Posted: 20 Gru 2011 15:49 - Edytowany przez: jwiecor 
[imgs] [/imgs]

Autor jwiecor
Użytkownik
#13 - Posted: 20 Gru 2011 15:57 
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Autor sander
Użytkownik
#14 - Posted: 20 Gru 2011 20:19 
Ryby na zdjęciach wydają dobrze nie ma powodów do niepokoju.

Autor jwiecor
Użytkownik
#15 - Posted: 20 Gru 2011 21:10 
bardzo dziękuje za uspokojenie, podwyższę odrobinę temp. akwa i spróbuję trochę więcej karmić
dziękuję za pomoc

Autor jwiecor
Użytkownik
#16 - Posted: 20 Gru 2011 21:21 
bardzo dziękuje za uspokojenie, podwyższę odrobinę temp. akwa i spróbuję trochę więcej karmić
dziękuję za pomoc

Autor michal1313
Użytkownik
#17 - Posted: 21 Gru 2011 22:01 
fajny zbiorniczek b. podoba mi się aranżacja, to moduły ?

Autor jwiecor
Użytkownik
#18 - Posted: 24 Gru 2011 10:55 
dziękuję za pochwałę, tak to moduły BTN + seprentynit. jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę pokazać całe akwarium. zbiornik budowany od podstaw w domu. moje akwarium jest wkomponowane w ścianę z własnym ''systemem'' doprowadzającym i odprowadzającym wodę, z osobną wentylacją i innymi pomysłami.

Autor siwy1973
Użytkownik
#19 - Posted: 24 Gru 2011 13:43 
na co czekasz ...zapodaj fotki , filmiki co tylko masz
pozdrowił ;-)

Autor jwiecor
Użytkownik
#20 - Posted: 26 Gru 2011 21:36 - Edytowany przez: jwiecor 
Zgodnie z obietnicą napiszę parę słów o moim zbiorniku. Jest to mój pierwszy zbiornik, okupiony ponad roczną obserwacją różnych forów.
Jego realizacja odbywała się w trakcie budowy domu, więc mogłem przygotować wszystko od podstaw. Duża część pomysłów była prototypem a część podpatrzona na innych forach. Moim założeniem było stworzenie zbiornika dekoracyjnego w salonie. Po pierwsze ma nie być widać żadnego sprzętu w akwarium – ma być to wycinek z jeziora w salonie – po drugie akwarium ma być zamontowane w ścianie tak aby stanowiło ozdobę salonu, po trzecie miało być jak najłatwiejsze w obsłudze.

MIEJSCE I PRĄD DLA AKWARIUM

[imgs] [/imgs]

Oto miejsce gdzie miało stanąć moje marzenie, zaprojektowałem 3 ‘’miejsca z prądem’’ (2 dla grzałek, filtra itd., 1 dla łatwej obsługi światła).

[imgs] [/imgs]

To zdjęcie po otynkowaniu ścian, nic szczególnego ale jako że akwarium miało być zamknięte to zdecydowałem się na tynk mineralny pomalowany wodoodporną farbą silikatową – jako zabezpieczenie przed ewentualną wilgocią. Zwisająca srebrna rura to wyciąg wentylacji mechanicznej, która również miała zapobiegać wilgoci.

[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Te zdjęcia przedstawiają już zarys mojej koncepcji. Podstawa pod akwarium to stolik o wym. 200x50x90 cm zrobiony z profilów metalowych 30x30 na regulowanych nóżkach (okazało się bardzo pomocne do poziomowania zbiornika) usadowione na metalowych podstawkach 10 x 15 cm wpuszczonych jeszcze w fundamenty (może była to przesada jeśli chodzi o stabilność ale to moje pierwsze akwa). Blat z wodoodpornej czarnej sklejki z pianką do paneli pod akwarium. Na dole po prawej stronie widać dopływ i odpływ wody bezpośrednio obok planowanego zbiornika). Ściana wykonana zielonej płyty gipsowej (też niby do zastosowania w wilgotnych miejscach).

FILTRACJA I PODMIANA WODY

[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Akwarium o wym. 200x50x60 cm z bocznym doklejonym pudełkiem przelewowym o wym. 30x50x15 cm jako odpływ dla sumpa. Pudełko przelewowe wypełnione pociętymi plastykowymi rurkami (zamiast biobali) z dwoma odpływami – jeden regulowany zaworem z możliwym dodatkowym odpływem bezpośrednio do kanalizacji, drugi jako rewizja. Sump 100x40x50 cm z 4 komorami przelewowymi. I komora gąbka II komora worki z 50 kg keramzytu III komora 20 kg grysu koralowego IV komora techniczna na grzałkę (Jager 300W) i odpływ. Bezpośrednio od sumpa odchodzi odpływ do kanalizacji (już kilka razy uratował salon przed powodzią i rozwodem z żoną). Pompa Grundfos 25-40 z dwoma ujściami w akwarium schowanymi w modułach BTN. Wszystko na hydraulice PCV ¾ ‘’. Cały sump jest obłożony styropianem lub styrodurem jako ochrona przed stratą ciepła.
Rozprowadzenie wody w akwarium; od rurek pcv elastyczne węże do modułów BTN z wylotem jak najniżej dna, żeby zapobiec martwym strefom. W największym module umieściłem jeszcze głowicę ataman 201 z gąbką, dzięki nie ma tam zastoju wody.
Uwagi: po dwóch latach stosowania zrobiłbym niższy sump (łatwiejszy przy konserwacji i ewentualnej konieczności wyciągnięcia go z obudowy), zastosowanie worków dla wypełnień sumpa jest lepszym pomysłem niż proponowane na innych forach samodzielne tworzenie koszy z siatki PCV (łatwiej wyciągnąć do płukania).
Co do podmiany wody jest ona tak naprawdę manualno-półautomatyczna tzn. odkręcam wodę do sumpa a odpływ z akwarium idzie w/w alternatywną drogą do kanalizacji. System ten sprawdza się świetnie żadnych wiader, żadnych węży. Jeśli chodzi o odmulanie dna o wąż wkładam bezpośrednio do rury kanalizacyjnej.
Łącząc mojej orurowanie z kanalizacją ogólną musiałem zastosować kolanko jak w umywalkach przed przykrymi zapachami w salonie.

WYSTRÓJ

[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Piasek zwykły budowlany o dość grubej granulacji. Kamienie na podłożu to położony na styropianie serpentynit przytargany przeze mnie ze Słowacji. 3 moduły BTN (jak pisałem miało nie być widać sprzętu a do tego nadają się doskonale) wiem, dużo ludzi twierdzi że to wydmuszki, że nienaturalne ale w moim przypadku, wg mnie dość ładnie zgrały się z naturalnym kamieniem. Tło to płyta pilśniowa oklejona czarną tapetą. Tył i boki akwarium obłożone są styrodurem.
Uwagi: moduły należy przykryć z góry, bo jak ‘’wskoczą’’ tam nasze maluchy to gimnastyka w ich wyłowieniu murowana.

OŚWIETLENIE

[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Nic specjalnego belka T5 120 cm 2x75 W, Power Glo, Sylvanie Grolux + 120 cm taśmy LED o zimnej barwie. Wszystko podłączone do zegara. Odbłyśnik dla świetlówek wykonany z foli graficznej (z friko z zakładu poligraficznego).

WKOMPONOWANIE W ŚCIANĘ

[imgs] [/imgs]
[imgs] [/imgs]

Przednia ściana akwarium zlicowana z ścianką z karton gipsu. Nad akwarium i pod nim uchylne drewniane drzwi, po bokach drzwi ramki z szklanym wypełnieniem. Wszystko obłożone drewnianą okleiną. Szklane prześwitujące drzwiczki dają ciekawy efekt w ciemnym salonie. Krawędzie akwarium obłożone są paskiem 3 cm serpentynitu weneckiego.
Uwagi; sporo się obawiałem wilgoci panującej wewnątrz tego pomieszczenia dla akwarium, ale przez dwa lata żaden drewniany element się nie wypaczył, myślę że jest to głównie zasługa wymuszonej wentylacji mechanicznej (rekupertor).
Obecnie wiem, że zrobiłbym trochę szersze drzwiczki boczne.
Nie piszę nic o awaryjnym ‘’systemie’’ rozbierania ściany bo i tak za bardzo się rozgadałem. Tak to wygląda w moim przypadku, akwarium stoi już dwa lata i nie mam żadnych problemów technicznych i faktycznie jest łatwe w obsłudze.
Jedyny mój problem, że coś mi ryby nie rosną jak Wam.
jacek

Autor Knowhow
Użytkownik
#21 - Posted: 26 Gru 2011 21:58 
Swietne, jedno z lepszych jakie widzialem, kawal dobrej roboty!
Powiedz mi jak montuje sie te wiszace BTN?

Autor jwiecor
Użytkownik
#22 - Posted: 27 Gru 2011 10:15 
moduły BTN przykleja się normalnym bezbarwnym silikonem akwarystycznym + różne podpórki na około 2 dni. sporo zdjęć montażowych jest na skandynawskich forach.

Autor aarset
Użytkownik
#23 - Posted: 27 Gru 2011 11:50 
Bardzo fajny, przemyślany setup. Mam tylko pytanie o pompę C.O.: nie było z nią problemów? Pytam ponieważ pompy tego typu mogą co prawda pompować wodę w różnych płaszczyznach ale oś wirnika zawsze powinna znajdować się w poziomie. U Ciebie pracuje w pionie.

Autor Knowhow
Użytkownik
#24 - Posted: 27 Gru 2011 13:10 
Jeszcze jedno pytankO, te moduly sa w srodku puste, zalewa sie je woda w akwarium? Taka stojaca w skale woda nie powoduje problemow?

Autor jwiecor
Użytkownik
#25 - Posted: 28 Gru 2011 08:55 
Mam tylko pytanie o pompę C.O.: nie było z nią problemów? Pytam ponieważ pompy tego typu mogą co prawda pompować wodę w różnych płaszczyznach ale oś wirnika zawsze powinna znajdować się w poziomie. U Ciebie pracuje w pionie.
co do montażu pompy to konsultowałem to z moim hydraulikiem. pompa chodzi tak od 2 lat bez żadnych kłopotów (tzn. jest odpowiednio wydajna). Może masz rację (na swoje usprawiedliwienie to mój pierwszy samodzielny sump), jak będę miał chwilę czasu to ją skoryguję. dzięki za podpowiedź.

Autor jwiecor
Użytkownik
#26 - Posted: 28 Gru 2011 09:00 
Jeszcze jedno pytankO, te moduly sa w srodku puste, zalewa sie je woda w akwarium? Taka stojaca w skale woda nie powoduje problemow?
Tak w modułach jest woda, w tym dużym recyrkulację zapewnia filtr wewnętrzny. Natomiast z duńskich forów dowiedziałem się że oni i tak wklejają do modułów różne kratki ''wentylacyjne''. Nawet jest chyba taka wskazówka na oryginalnej stronie back to nature.

Autor luki
Użytkownik
#27 - Posted: 28 Gru 2011 22:11 
Gratuluje udanej realizacji.. Zastanawia mnie trwałość modułów BTN. Czy orientowałeś się jak wygląda żywotność tego typu instalacji?

Autor japan_power
Użytkownik
#28 - Posted: 30 Gru 2011 22:21 
fajny zbiornik i fajna relacja
gratuluje.
ja mam podobnie to zamontowane akwa tylko ja z tyłu mam takie pomieszczenie na całą obsługę akwa tzn.zlew,filtry,pokarmy itd i zamiast sumpa mam filtr ze złożem zraszanym tylko ja nie zrobiłem se klapy nad akwa od strony głównej i strasznie żałuje bo strasznie ciężko połapać ryby lub zrobić coś w środku patrząc przez wode od góry.
jeszcze raz gratulacje
ps gdzie można dostać takie moduły?

Autor Knowhow
Użytkownik
#29 - Posted: 31 Gru 2011 10:01 
chyba (!) jedyny polski sklep ktory sprowadza
http://www.sklep.ekert.pl/

Autor japan_power
Użytkownik
#30 - Posted: 31 Gru 2011 10:31 
oki dzieki
ten sklep znam
myslalem ze jest jeszcze jakies inne zrudło dostepu modułów

Strona  Strona 1 of 2:  1  2  Next » 
Tropheini Forum Tropheus Tanganika / Tropheini / co robię źle? Top

Twoja wypowiedź Click this icon to move up to the quoted message

 

 ?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
 
  Forum Tropheus Tanganika Wygenerowane przez Simple Bulletin Board miniBB ®