Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

C. Frontosa - światło, filtracja itp.

Strona  Strona 4 of 5:  « Previous  1  2  3  4  5  Next »  
Autor mariusz1604
Użytkownik
#91 - Posted: 25 Gru 2010 14:02 
dzieki Marto powiedz mi widze ze rybcie to twoja zyciowa pasja moja sie dopiero staje wiem ze to hobby o szerokim slowa znaczeniu moje finanse sa ograniczone jaka obsade bys wybrala do frontos najmniej problematyczna w chodowli chce kupic same maluchy F1

Autor marti
Użytkownik
#92 - Posted: 25 Gru 2010 15:34 - Edytowany przez: marti 
To co napisała Marta, dotyczy ryb dorosłych.

chce kupic same maluchy F1

Jesli chcesz łączyć dorosłe frontozy i jakieś maluchy, musisz mieć drugi baniak, w którym wymienione ryby dorosną do rozmiarów uniemozliwających połknięcie ich przez frontozy.
Co pewnie zajmie kilka lat :)
Poza tym części z tych ryb, np. bentochromisów, nie kupisz F1 maluchów.
Najlepsze wyjście to kupić dorosłe.
Najlepiej też wpuścić je razem z frontozami do baniaka docelowego równoczasowo, żeby nie prowokowac ataków (polowania).
To co napisałem powyżej, ma zastosowanie do dorosłych frontoz, a jesli frontozy to też maluchy, oczywiście możej je łączyć od razu z innymi maluchami dużych gatunków ryb.

Marcin

Autor admin
Admin
#93 - Posted: 25 Gru 2010 21:29 
Tak jak Marti napisał mówię o dorosłych rybach, bo cały czas z takimi mam kontakt. I dodatkowo z rybami wyłącznie z odłowu.

U nas dorosle cyfotilapie nie atakują dorosłych Altolamprologus. Ale słyszałam, ze bywało różnie u innych,

Części ryb, które wymieniłam, nie znajdziesz jako maluchów F1, bo te ryby rzadko się rozmnażają lub rzadko można je kupić.

Warto aby zobaczył na żywo dorosłe ryby tych gatunków, stąd zapraszam Cię do nas na pogaduchy. Zobaczysz je wszystkie;)

Wtedy ma się jakieś lepsze pojęcie o gatunkach, które zamierza się mieć w zbiornikach.

Marta



Marta

Autor mariusz1604
Użytkownik
#94 - Posted: 25 Gru 2010 22:48 
dzieki bardzo za wyjasnienie caly czas bladze miedzy piaskowkami i frontosami moj budzet jest ograniczony ma odlow raczej nie starczy mi kasy moze jakas w miare rozsadnie cenowo obsada piaskowek nie wiem czy to wlasciwe pojecie dla tych rybek

Autor mariusz1604
Użytkownik
#95 - Posted: 25 Gru 2010 23:06 
wiem ze to nie ten temat sorki ale moze mi pomozecie odsada
xenotilapia ochrogenys kigoma lub mzuri
xenotilapia spilopterus
paracyprichromis nigripinnis blue neon
benthochromis tricoti o tej rybce malo wiem moze cos o niej powiecie czy jes ciezka do zdobycia i w jakich cenach oscyluje

Autor marti
Użytkownik
#96 - Posted: 26 Gru 2010 09:06 
benthochromis tricoti około 200-250 zł za sztukę, tylko dorosłe z odłowu, bo w Polsce tylko kilka przypadków rozmnożenia i wychowania młodych (ja słyszałem tylko o 1 przypadku).
Czasem słyszy się o młodych (około 10cm) z odłowu, wtedy są nieco tańsze.

M.

Autor mariusz1604
Użytkownik
#97 - Posted: 26 Gru 2010 10:15 
a co myslisz marto o mojej propozycji obsady ma szanse egzystecji

Autor admin
Admin
#98 - Posted: 26 Gru 2010 10:39 
Dla mnie bez paracyprichromis.

Benthochromis to strefa toni - bardzo łagodne, przepiękne ryby (2+3-4 )

X. spilopterus - to ryba stref przejściowych - musi mieć i nieco kamieni i nieco piasku, minimum 2 pary.

X. ochrogenys lub X. singularis - sporo piaski i sporo miejsca - 2+4.

Paracyprichromis nie pchałabym w ten układ.

Marta

Autor mariusz1604
Użytkownik
#99 - Posted: 26 Gru 2010 11:23 
dzieki ale nie myslisz ze bedzie ubogo w zbiorniku 720l morze cos jeszcze?

Autor mariusz1604
Użytkownik
#100 - Posted: 26 Gru 2010 13:01 
czy X. singularis tez zyje srednio 3 lata podobnie jak X. ochrogenys

Autor admin
Admin
#101 - Posted: 26 Gru 2010 16:49 
A czy są dowody na to ile lat żyją w naturze, czy ktoś to badał, czy tylko napisał ot tak sobie? Dowodem na to ile żyją ryby w naturze są badania otolitów, a czasami przyrostów łusek.


Marta

Autor admin
Admin
#102 - Posted: 26 Gru 2010 17:08 
mariusz1604

Jak chcesz rozmawiać o innych obsadach niż niż z cyfotilapiami to załóż nowy wątek - to dla porządku na forum:)

Marta

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#103 - Posted: 13 Sty 2011 14:22 
Witam! mam zbiornik 2400*650*600. W nim 8 doroslych frontoz, 3 Alto. Do filtraciji mam Eheim Professional III 2080. Czy tego filtra nie zamalo?

P.S. Nie chce stosowac filtrow wenetrznych.

Autor admin
Admin
#104 - Posted: 13 Sty 2011 14:32 - Edytowany przez: admin 
Czy masz prefiltr założony i co masz w koszykach?

I jak często karmisz ryby?


Marta

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#105 - Posted: 13 Sty 2011 14:58 - Edytowany przez: Alex z Kijowa 
Czy masz prefiltr założony i co masz w koszykach?

I jak często karmisz ryby?


Prefiltra nie mam


W koszykach mam: gabka - Eheim SUBSTRAT pro - podrobniony koral - wata dla filtrowania.
Karmie ryb 1 raz/dzien, na wszyskich 4 myszle lub troche morszczyka lub 1 duza krewetka+2 muszli.

Autor admin
Admin
#106 - Posted: 13 Sty 2011 15:02 
A jakie masz parametry wody N02 i N03?


Ja nie lubię mieć jednego filtra w akwarium, bo jak nastąpi jakaś awaria to nie masz wtedy zabezpieczenia.

Marta

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#107 - Posted: 13 Sty 2011 15:07 
A jakie masz parametry wody N02 i N03?
NO2 - 0, a z NO3 problem. Jest na poziomie 40, probuje co dzien podmienic wode, ale wtedy spada Kh a Gh

Autor admin
Admin
#108 - Posted: 13 Sty 2011 15:12 
A czy odchody zalegają Ci w akwarium?

N03 usuniesz najszybciej podmianami. A nie możesz podnosić Kh i Gh?

Jakie masz parametry w kranie?

Marta

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#109 - Posted: 13 Sty 2011 15:39 
A czy odchody zalegają Ci w akwarium?
kiedy ryba zrobi szybki rych przy dnie, to z dna podejmuje sie rozne smicie. A nie możesz podnosić Kh i Gh?

Jakie masz parametry w kranie?


wlasnie dodaje Instant Cyhlid.
W kranie
Ph 7.5
Kh 8
Gh 12
NO3 5
W zbiorniku
Ph 7.6
Kh 13
Gh 18
NO3 30-40

Autor admin
Admin
#110 - Posted: 13 Sty 2011 16:24 
Niskie pH masz - może zbyt mało Cichlid Instant dajesz? Ja przestałam używać tego preparatu i nie mogę nawet sprawdzić jak zmienia pH.

To ciemne podłoże, które masz to co to jest?

Marta

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#111 - Posted: 13 Sty 2011 17:26 
Niskie pH masz - może zbyt mało Cichlid Instant dajesz? Ja przestałam używać tego preparatu i nie mogę nawet sprawdzić jak zmienia pH.

To ciemne podłoże, które masz to co to jest?

Wlasnie Cichlid Instant podnosi Gh a Kh, ale Ph prawie nie zmenia sie.
Cimne podloze - nie wiem, co to to jest, kamienia nie farbowane.

Autor admin
Admin
#112 - Posted: 13 Sty 2011 17:50 
a próbowałeś z inną solą typu typu AquaDur?

Nurosławie, Sander

Dlaczego przy zmianie Gh i Kh nie zmienia się wyraźniej pH?


Marta

Autor pkubek
Użytkownik
#113 - Posted: 13 Sty 2011 17:57 
pozwolę sobie na włączenie się w ten wątek. Ja także używam ten preparat i także u mnie jego wpływ na PH był słaby, przy podmianach, a przed ponownym dodaniem, jakby PH spadało szybciej, KH i GH było stabilniejsze. Co zrobiłem? Gąbkowy filtr wewnętrzny zamieniłem na reaktor PH wypełniając go grysem koralowym. Stał się więc dodatkowym filtrem biol. z funkcją stabilizacji PH (teraz mam stabilne 8,3 a filtrację mech. przejął w całości prefiltr. Dziwny jest ten Brightwell preparat

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#114 - Posted: 13 Sty 2011 18:12 
Dziwny jest ten Brightwell preparat
co to jest?

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#115 - Posted: 13 Sty 2011 18:14 
a próbowałeś z inną solą typu typu AquaDur
nie, ale moge sprobowac. Ale przy codziennych podmianach i zbiorniku w prawie 1000 litrow AquaDuru chuba bedie potrzebna spora ilosc, a on ie jest tanij w porownianiu z Cichlid Instant.

Autor pkubek
Użytkownik
#116 - Posted: 13 Sty 2011 18:18 
ups, przepraszam, pomyliłem nazwy, myślałem że moj to też Cichlid Instant a to jest Cichlid Rift Lake, anyway, podobne zjawisko zachodzi u mnie jak i u Ciebie. Brightwell Aquatics to nazwa producenta mojego preparatu.

Autor sander
Użytkownik
#117 - Posted: 13 Sty 2011 21:13 
admin

Dlaczego przy zmianie Gh i Kh nie zmienia się wyraźniej pH?

Bo bufory nie zmieniają ph :-) Pisałem już wiele razy o tym na forum, że te specyfiki można sobie...Tak więc bufory to substancje stabilizujące roztwór ale nie zmieniające ph. Ph zmienia się pod wpływem kwasów lub zasad ale nie pod wpływem buforów zawartych w tych "wynalazkach". Ph mogą natomiast zmieniać niektóre wodorosole np. wodorowęglan sodu ale już np. wodorowęglan wapnia tylko twardość.

Autor sander
Użytkownik
#118 - Posted: 13 Sty 2011 21:18 
Może napisze jeszcze jedno, że nie ma cudownych preparatów, niezależnie od ich ceny i miejsca produkcji zawierają one te same znane wszystkim składniki bo jakoś na razie nikt tablicy Mendelejewa nie powiększył :-). Jak dodasz do wody KOH to ph bryknie w górę jak petarda a jak dolejesz HCL to opadnie jak nurkujący kormoran ot i cała chemia :-)

Autor pkubek
Użytkownik
#119 - Posted: 13 Sty 2011 22:00 
ok, stara prawda jest jedna: ph stabilizuje grys koralowy lub dolomit lub sporo pokruszonych muszli wlozonych do filtra, kh i gh regulowac nalezy innymi srodkami; najgorsze jest to, ze nawet starajac sie o precyzje, u mnie przy podmianach 10-15% jednak wahaja sie kh i gh, o 1-2 stopnie, tu cos wyparuje, tu sie doleje, nie potrafie tego precyzyjnie wyregulowac

Autor Alex z Kijowa
Użytkownik
#120 - Posted: 14 Sty 2011 09:46 
Witam! mam zbiornik 2400*650*600. W nim 8 doroslych frontoz, 3 Alto. Do filtraciji mam Eheim Professional III 2080. Czy tego filtra nie zamalo?
a co wy na tj powiecie?

Strona  Strona 4 of 5:  « Previous  1  2  3  4  5  Next » 
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna / C. Frontosa - światło, filtracja itp. Top

Twoja wypowiedź Click this icon to move up to the quoted message

 

 ?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
 
  Forum Tropheus Tanganika Wygenerowane przez Simple Bulletin Board miniBB ®