Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Archiwum Forum Tropheus Tanganika / Archiwum /

Zakładam akwarium. Proszę o pomoc.

Autor Geezer
Użytkownik
#1 - Posted: 13 Wrz 2005 13:07 
Mam 6 Tropheus Bemba i 4 Akary,2 duże sumy. Warunki u mnie w mieszkaniu pozwalają na kupno akwarium max 200 l.Czy to wystarczy?.Czy te ryby potrzebują jakiś specjalnych warunków?.Jestem całkowitym laikiem w tej kwestii.

Autor JGr
Anonimowy
#2 - Posted: 13 Wrz 2005 14:07 
Witaj

Co do obsady - nie mam pojęcia o akarach, ale to przecież spora ryba, wymagająca chyba dużego zbiornika, prawda? A mieszanie ryb pochodzących z różnych ekosystemów najczęściej okazuje się złym pomysłem. Bywa, że ryby te prezentują inne potrzeby w stosunku do parametrów wody, pokarmu. Przedstawiciele tanganickiej ichtiofauny przejawiają mnóstwo bardzo ciekawych zachowań, których możesz nigdy nie zaobserwować hodując je w niewłaściwym towarzystwie, a nawet w niewłaściwej ilości, czy układzie płci. Należy też mieć na uwadze specyfikę warunków sztucznych - nawet ryby mające w naturze siedliska niedaleko od siebie (ten sam akwen) nie zawsze mogą pływać razem w akwarium. Pomyśl nad tym.

Informacje na temat Trofeusów znajdziesz w dziale Artykuły i Recenzje na tym serwisie, na tanganika.inet.pl i popularnych wyszukiwarkach. Jest tego sporo. W razie pytań - pisz.

6 osobników w przypadku Trofeusów trudno nazwać stadem, a 200 litrów to niewiele. Jakie wymiary może mieć Twoje akwarium? A może zechcesz pomyśleć o innych tanganickich rybach?

Jakie masz sumy?

A wiesz, z biegiem czasu okazuje się, że do naszych mieszkań wchodzą coraz to większe zbiorniki... ;-)

Jarek

Autor timus
Użytkownik
#3 - Posted: 13 Wrz 2005 14:07 
Można by o tym pisać w nieskończoność. Sądze że dobrze by było poczytać FAQ tam wiele sie dowiesz. No i nie wierze że nie znajdziesz jeszcze 20 cm żeby wcisnąć 240L ; )
Pozdrawiam Marcin
Ps. Miłej zabawy z trofciami!!

Autor Trebor
Użytkownik