Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Tropheini Forum Tropheus Tanganika / Tropheini /

Towarzystwo dla trofeusów

Autor krzysiekgrab
Użytkownik
#1 - Posted: 25 Paź 2009 20:48 
witam

Mam stadko (22szt) trofeusów Mbita Island w 450l (150x50x60h). Mam je od roku (na początku listopada będzie 1 rocznica:)). Ryby rosną, regularnie podchodzą do tarła (na razie nie doczekałem się potomstwa, ale jestem cierpliwy:)). Ostatnio naszła mnie myśl żeby coś nowego wpuścić (chodzi mi po głowie odłów). Co o tym sądzicie?? Ponieważ nie mam z tym doświadczenia, a mam obawy, że to może zaburzyć "spokój" w akwarium, proszę was o radę. Czy akwarium nie jest za małe na dodatkowe ryby?? mam unimaksa 750, atmana 203 z dużą gąbką, oraz hydroponikę.

Dzięki za odpowiedź
Krzysiek

Autor admin
Admin
#2 - Posted: 26 Paź 2009 06:00 
Moja propozycja to stadko Synodontis petricola. Rewelacyjne sumiki. Mogą być także eretmodusy, ale w sporej grupie. Nie dokładałabym trofeusów.

Marta

Autor krzysiekgrab
Użytkownik
#3 - Posted: 26 Paź 2009 06:59 
Dziękuję za odpowiedź Marto. Ja też nie chciałbym trofeusów. Coś "innego" z roślinnej tangi, najlepiej tak, żeby kolorystycznie kontrastowało z moimi rybami:). Czyli bez obaw można wpuszczać mowych mieszkańców??

Autor sander
Użytkownik
#4 - Posted: 26 Paź 2009 07:47 
Bez obaw to nigdy się nie da. Może być tak, że wpuścisz nowe rybki i wszystko będzie cacy ale może być i tak, że wpuścisz i za jakiś czas nagle rybki zaczną odpływać z niezrozumiałych powodów.

Autor admin
Admin
#5 - Posted: 26 Paź 2009 08:44 
Dokładnie tak jak napisał Kuba, nigdy nie ma 100% pewności, że wszystko będzie ok. konieczne jest wiec zachowanie zasad łączenia ryb i aklimatyzacji.

Marta

Autor krzysiekgrab
Użytkownik
#6 - Posted: 26 Paź 2009 11:02