Czesc Marta,
Przepraszam, ze tak dlugo nie odpisywalem, ale dopiero teraz moglem tutaj zajrzec. Ja niestety jestem nowicjuszem w tej dziedzinie. Nie moge tez poswiecac temu hobby tyle czasu ile powinienem. Pielegnicami i pyszczakami zainteresowalem sie dopiero gdzies w zeszlym roku. Przedtem miewalem od czasu do czasu rybki tropikalne. Teraz zrozumialem, ze to jednak nie to samo. Pielegnice to jednak znacznie powazniejsza sprawa. Gdyby tylko nadazyla sie okazja to chcialbym sie skoncentrowac na rybkach morskich - z rafy kolarowej. Te to sa dopiero cudne. Ale to pod warunkiem, ze bede budowal nastepny dom, bo teoretycznie wiem jakby to mialo wygladac. To znaczy duzy pokoj w samym srodku domu, z otworem w jednej scianie na przyklad do pokoju wypoczynkowego gdzies o rozmiarach 3-4 metry szerokosci i z metr wysokosci. W tym to otworze bylaby przednia sciana akwarium a reszta w tym specjalnym pokoju. Czyli zadnego balaganu, dostep do wody, duzo miejsca na mniejsze akwaria, filtry itp. itd - czyli powazne podejscie do tematu, no nie? Ale kiedy zdecyduje sie na nowy dom to jeszcze nie wiem. Obecny jest 4-tym i musze nieco odpoczac.
Wracajac do tematu to chyba akwarystyka w Australii nie jest tak popoluarna jak na przyklad w Europie. Wplyw ma na to podejrzewam klimat. Jak u Was przychodza jesienne sloty, lub zima to nie ma nic przyjemniejszego niz usiasc sobie przed egzotycznym akwarium i marzyc o tropiku i cieplej wodzie. Tutaj mamy taki tropik i ciepla wode prawie na okraglo. Chcac popatrzec na egzotyczne ryby (morskie) wystarczy zanurkowac w oceanie. Poza tym dla typowego australijczyka liczy sie tylko sport, a reszta to tylko dodatek, chociaz ilosc psow i kotow swiadczylaby o tym, ze jednak ludzie lubia zwierzeta. Psy i koty to chyba tradycja brytyjska.