Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Inne ryby tanganickie Forum Tropheus Tanganika / Inne ryby tanganickie /

Cyphotilapia frontosa rozpoczęcie hodowli

Autor MacioBoss
Użytkownik
#1 - Posted: 16 Mar 2009 21:28 
Witam Posiadam akwarium 540L i chciałbym trzymać c. frontose, pytanie moje jest następujące czy mogę do takiego zbiornika kupić 15szt frontos trzymać je razem np przez dwa lata i jak troszke urosną (10- 15cm) sprzedać/oddać część hodowli tak aby utrzymać stadko dwa samce i sześć samic (bo wiem że taki podział jest dobry). Dlatego chcę kupić 15 szt żeby w dużym akwarium nie było pusto, dodatkowo obawiam się że gdybym kupił stadko 8 sztuk to mogłoby się okazać że np jest 6-7 samców i jedna samica. Wydaje mi się że zakup większej grupy rybek na starcie i oddzielenie ich gdy będę mógł rozpoznać płeć będzie trafny, chociaż nie znam się więc pytam specjalistów . Pozdrawiam Maciej

Autor MacioBoss
Użytkownik
#2 - Posted: 16 Mar 2009 21:51 
ps zbiornik ma wymiary 180 x 50 x 60 dwa filtry zewnętrzne fluval 404 dwie świetlówki sylvania 58w 150cm, grzałka 300wat, grzałka 150wat i napowietrzacz z kurtyną :-)

Autor admin
Admin
#3 - Posted: 16 Mar 2009 21:57 
Witaj

Zakup młodych ryb zapewne powien być w sporej iloilości, zwłaszcza, że frontozy to dość płochliwe ryby i lepiej będą sie czuły w gromadce. Czy taki uklad płci będzie najkorzystniejszy - nie wiem? Być może. Ryby powinny jednak szybciej rosnąć do rozmiaru 10-15 cm niz dwa lata.

A co do oświetlenia - zbyt mocne, także grzałki aż takiej mocy nie są potrzebne. Ryby żyją na sporych głębokościach i temperatura 24-25 stopni jest dla nich wystarczająca.

Marta

Autor MacioBoss
Użytkownik
#4 - Posted: 16 Mar 2009 22:07