Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Inne ryby tanganickie Forum Tropheus Tanganika / Inne ryby tanganickie /

warianty obsady mięsożernej - 240l

Autor pkubek
Użytkownik
#1 - Posted: 15 Lis 2009 15:35 
WItam,
jestem początkujący jeśli chodzi o Tanganikę. Zawsze fascynował mnie ten biotop jednak z różnych przyczyn nie mogłem mieć tych ryb.

Pracuję teraz nad przygotowaniem zbiornika 240 l (120x40x50),
Myślę o miesożernej obsadzie kilku gatunków tak aby wypełnić różne przygotowane pod ich kątem siedliska.

Podłoże: piasek rzeczny wielkości 03-08 mm (1mm max)
Filtracja: JBL Cristal Profi e900 z prefiltrem na wlocie, wkład z grysu koralowego, ceramika
Wystrój: muszle z Tanganiki, skały (myślę o łupku Fyllitowym lub Serycytowym, ewentualnie dolomit przy czym jego wada jest jasny kolor) ustawione na płytkach podżwirowych) w układzie - większe w tylniej częsci, mniejsze, tworzące lekkie usypiska i schronienia na przodzie, kilka płaskich skałek na dnie dla tych preferujących podkopywanie; strefa piaszczysta utworzona po oddzieleniu pozostałej części dna lekkim usypiskiem, tu znajdą się muszle,

Rośliny: Valisaneria, Rogatek ew. Bolbitis, niskie pedy moczarki w strefie piaszczystej

Oświetlenie: 2x40W świetlówki Aqa- glo oraz Power-glo

Ew. czarne tło firmy Juvell

Dla tego zbiornika myślałem o obsadzie (poniżej kilka wariantów)

2-3 świderki

1)

Neolamprologus multifasciatus
Julidochromis transcriptus kapampa
Altoamprologus Red Fin

2)

Altolamprologus Calvus
Lamprologus multifasciatus
Paracyprychromis nigripinnis blue neon

3)

Neolamprologus sexfasciatus
Lamprologus multifasciatus
Paracyprychromis nigripinnis blue neon

4)

Altolamprologus Calvus
Lamprologus ocellatus
Lamprologus caudopunctatus

5)

Altolamprologus Calvus
Neolamprologus sexfasciatus
Laprologus ocellatus

6)

Altolamprologus Calvus
Julidochromis transcriptus
Mamprologus multifasciatus

ewentualnie do tej obsady:
Paracyprochromis nigripinnis blue neon