Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Inne ryby tanganickie Forum Tropheus Tanganika / Inne ryby tanganickie /

Pomoc - obsada 200l

Autor Xiviss
Użytkownik
#1 - Posted: 15 Paź 2016 13:52 
Witam, na początek standardowo informacje:

Baniak: 200l 100x40x45 (dł. x szer. x wys.)
Podłoże: drobny piasek ( do piaskownic z atestem)
wystrój: zielony serpentynit
filtracja: Aquael FAN 3 (mechanik) hw-302 (biologiczny)
grzałka: 100 W z termostatem
chemia: testów jeszcze nie robiłem jako że baniak dość świeży ( ze strony wodociągów ph 7,6-7,7 gh : 16-17)

Jako, że zarówno wiele osób z forum jak i właściciel sklepu zoologicznego polecili mi pójść bardziej w tanganike aniżeli malawi ze względu na litraż jak i osprzęt, chciałbym się dowiedzieć jakie ryby mógłbym w nim trzymać (prosiłbym o przykładową obsadę) i jakie ewentualnie elementy wyposażenia musiałbym wprowadzić ( nie znam się kompletnie na Tanganice, sporo osób wymieniało muszle, jednak nie wiem czy są one wymogiem dla wszystkich ryb, czy jedynie dla niektórych gatunków)

Ponadto jak ma się sprawa z roślinami? Na YouTube widziałem, że sporo osób miało w swoich Tanganikach anubiasy czy nurzańce, ew. moczarki.

Autor admin
Admin
#2 - Posted: 16 Paź 2016 10:59 
W mojej opinii zakładajac zbiornik tanganicki, podobnie jak każdy inny powinieneś jednak poczytać o rybach, biotopie, wymaganiach parametrów wody itp.

To pierwszy krok i najważniejszy.

Zbiornik Twój nadaje się dla muszlowców: np:, grupy N. multifasciatus i Altolamprologus shell.

Jeżeli inne ryby to: 1 para Neolamprologus buesheri lub N. cylindricus. Ale w tym wypadku mówimy tylko o parze ryb w zbiorniku!

Mozesz mieć także grupę Synodontis petricola i grupę Mastacembelus sp. Intermediate lub M. tanganicae.

Wybór należy do Ciebie. Nie napisałeś nawet jakie masz preferencje co do obsady.

Marta

Autor Xiviss
Użytkownik
#3 - Posted: 16 Paź 2016 11:52 - Edytowany przez: Xiviss 
Witam, dziękuję za odpowiedz.