Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

Tropheus duboisi"Maswa" 1.5cm szukam info

Strona  Strona 4 of 5:  « Previous  1  2  3  4  5  Next »  
Autor surveyor
Użytkownik
#91 - Posted: 3 Wrz 2008 12:29 
"Jak będę miał trochę czasu to napiszę ci kompozycję własnych składników, którymi uzyskasz ten sam efekt"
Czekam cierpliwie i"pokornie"
Dzieki

Autor surveyor
Użytkownik
#92 - Posted: 4 Wrz 2008 10:56 
Czy mozesz mi napisac o jakich ilosciach dolomitu mowimy(minimum oczywiscie)i czy w akwarium czy tez dac to jako wklad doi filtra zewnetrznego

Autor sengir
Użytkownik
#93 - Posted: 5 Wrz 2008 11:27 
Policzyłem trochę i wyszło na to, że sól, którą podałeś jest najlepszym rozwiązaniem.
Do każdych 100l przygotowywanej na podmianę wody musisz dodać 30g tej mieszanki. Oznacza to, że opakowanie 350g starczy na 1166l i w zależności ile podmieniasz jednorazowo, na tyle podmian Ci wystarczy.
Przy takiej ilości soli wprowadzonej do wody kranowej osiągniesz stężenia wszystkich makroelementów na poziomie zbliżonym (niemal identycznym) jak we wzorcu. Nieco niższe pozostaje jedynie stężenie kationów sodu.
Ale to dobrze, bo pozwoli to wyregulować pH i bufor.
Jako uzupełnienie podasz spożywczą sodę oczyszczoną w ilości ok.11g na 100l wody.
Przygotuj sobie tak wodę utrzymując jej temperaturę na poziomie 24-26st i co jakiś czas mieszaj intensywnie. Sprawdź parametry. Gh powinno wzrosnąć nieznacznie, KH powinno wzrosnąć znacznie, pH powinno dojść do przedziału 7,9-8,2.
Jeżeli KH i pH nie wzrosło to dodawaj stopniowo więcej sody oczyszczonej.
Żeby nie spowodować zbyt gwałtownej zmiany w akwarium, rób podmiany częściej, ale w znacznie mniejszych ilościach, aż dojdziesz do podobnych parametrów w akwarium.

Jeżeli tak będziesz postępował to nie potrzebujesz robić mleczka dolomitowego. Ale warto, żebyś zobaczył te skały i ewentualnie wymienił wapienie z akwarium jeżeli by Ci się te nowe spodobały :)
W filtrze pozostaw grys koralowy. Gdyby to był dolomit porowaty, metasomatyczny (a raczej nie jest) to możnaby rozważyć wymianę. Tak to raczej mało opłacalny zabieg.

Pozdrwiam
Rysiek.

Autor surveyor
Użytkownik
#94 - Posted: 8 Wrz 2008 10:48 - Edytowany przez: surveyor 
Dzisiaj dodalem SEACHEM i sode po dodaniu 20g sody na 190l wody
KH skoczylo na 70mg/l, Ph 8,1,ale i GH poszlo do 100mg/l(badanie kranu podaje <20mg/l).W zwiazku z tak niskim KH dodalem stopniowo 30g sody. Ostatecznie zakonczylem z rezultatem:
KH - 180mg/l
GH - 120mg/l
Ph - 8.4
Akwarium:
KH - 40mg/l
GH - 240mg/l
Ph - 7.5
Teraz dalej jasli mozna - "w znacznie mniejszych ilosciach"-wyminay zalecane na forum przy ustabilizowanych zbiornikach wynosza 25-30% tygodniowo.Jaka ilosc jest wlasciwa woda w akwarium znacznie odbiega od tej w beczce 10% to okolo 30l wody(po odjeciu wapieni i kruszywa na dnie z ogolnego litr. akwarium)czy przy tak malej ilosci dodawanej wody
niezajmie to rok aby doprowadzic wode w zbiorniku do wlasciwego stanu.

Pozdrowienia
(PS jak tam pogoda tutaj nareszcie start wiosny na nosie)

Autor sengir
Użytkownik
#95 - Posted: 9 Wrz 2008 10:47 
Ja bym robił podmiany około 30l wody ale 2 razy w tygodniu.
Potem 30l 3 razy w tygodniu. A potem zacząłbym zwiększać wielkość podmiany i robić je rzadziej.
Ile ostatecznie dodałeś SACHEM a ile sody? Bo parametry w beczce uzyskałeś całkiem przyzwoite.
W akwarium masz sporą twardość niewęglanową - czyli siarczany i chlorki. Myślałeś nad tym skąd to się wzięło? (bo w kranówce nie masz)
Dodawałeś coś innego? Możliwe, że twoje skały mają sporą zawartość gipsu. Odłów jeden kamyk, wrzuć do słoika z kranową wodą (zbadaną, ciepłą 20-30 st.) i po jakimś tygodniu sprawdź parametry. Nie jest to groźne teoretycznie, ale warto rozpoznać sprawę.

We Wrocławiu pogoda powoli się kończy , ale ciągle nie może się zdecydować :)

Pozdrawiam
Rysiek

Autor surveyor
Użytkownik
#96 - Posted: 9 Wrz 2008 13:08 
Do wody kranowej (ktora stala w beczce tydzien)dodalem ogolnie 30gSACHEM i 52g sody
Myslalem ze na GH ma wplyw skala ale raczej zawartosc wapnia "muszlowego" + grys koralowy i kruszone muszle z filtra zewnetrznego
Zrobie ta probe zgodnie z wytycznymi i zobaczymy

Co do pogody to niby troszke pada ale juz jestem zdrowo podpieczony
Pozdrawiam
Karol

Autor sengir
Użytkownik
#97 - Posted: 9 Wrz 2008 13:29 - Edytowany przez: sengir 
wapień, grys i pokruszone muszle podnoszą twardość węglanową KH.
Podnoszą ją w sposób rzeczywisty, tzn wprowadzaja do roztworu kationy Ca2+ oraz aniony wodorowęglanowe. Twardość generowana w ten sposób wlicza się do twardości ogólnej GH, dlatego też powinniśmy obserwować wzrost. Jest to jednak proces powolny, bo węglany rozpuszczają się powoli a w zasadzie przekształcają się przy obecności CO2 w wodorowęglany, które są rozpuszczalne.
U ciebie sytuacja wydaje się nie przebiegać w ten sam sposób.
Masz wyraźny wzrost GH ale nie towarzyszy temu wzrost KH.
Oznacza to , że coś generuje do roztworu znaczną ilość kationów dwuwartościowych wapnia i magnezu, ale równoważone są one przez aniony nie wodorowęglanowe (np, SO4-). Dlatego podejrzewam, że w dużym stopniu składnikiem twoich skał może być gips (CaSO4).
Ale może też być inna przyczyna. W roztwoże mogły pojawić się czynniki zakwaszające, które powodują spadek KH.
Obserwuj dokładnie azotany.

Autor surveyor
Użytkownik
#98 - Posted: 5 Paź 2008 06:57 
witam bylem bardzo zaganiany(w pracy sie mocno ruszylo po zimie)
Wczoraj zmienilem filtr zewnetrzny z 403 na fx5 wyjolem rowniez wewnetrzny z nadzieja ze fx pociagnie wystarzczajaco( ??? )
Co jednak mnie najbardziej martwi - dzisiaj po powrocie do domu spostrzeglem nietypowe zachowanie u ryb
- szybciej o "oddychaja"
- nerwowe
- raczej przebywaja w grupie przy dnie zbiornika
- minimalne bujanie (jakgdyby chcialy sie przebudzic)
parametry wody juz nienajgorsze
PH 8.1
GH 130mg/l
KH 170mg/l
Pozdrowienia

Autor admin
Admin
#99 - Posted: 5 Paź 2008 07:21 - Edytowany przez: admin 
Zabrałeś jeden filtr a wstawiłeś inny? Czyli bardzo zaburzyłeś cykl azotowy. Nie wolno tak robić. Nowy filtr należało podłaczyc, zostawic stary tak długo, aż w nowym nie założy sie biologia. W ten sposób wlaściwe nie masz fitracji w zbiorniku.

Zmierz paramerty Nh4, N02 i N03 sam zobaczysz

Marta

Autor surveyor
Użytkownik
#100 - Posted: 5 Paź 2008 07:38 
Caly wklad filtra wlozylem do nowego
Jesli to niewystarczylo (to mam problem)mozna go szybko rozwiazac?

Autor surveyor
Użytkownik
#101 - Posted: 5 Paź 2008 08:08 
NO2 0.1mg/l
NO3 50ppm
NH4 0.25mg/l
SLICZNIE W CZWARTEK WSZYSTKO BYLO W NORMIE

Autor admin
Admin
#102 - Posted: 5 Paź 2008 08:38 
Podmień wodę 20% i nie karm ryb, aby nie zwiększać wydalania amoniaku.

Kontroluj parametry wody co pare godzin.

Marta

Autor surveyor
Użytkownik
#103 - Posted: 5 Paź 2008 08:52 
CO Z NATLENIENIEM ZWIEKSZONE CZY NORMALNE CZY ZMIENI COS PONOWNE WLOZENIE FILTRA WEWNETRZNEGO?

Autor admin
Admin
#104 - Posted: 5 Paź 2008 09:00 
Lepiej mieć większe natlenianie w stanach zaburzenia parametrów. Stary filtr - jezeli obumarły mu wkłady to moze byc trucizną. Napisz coś wiecej o tej zamianie i czasie jaki upłynął.

Marta

Autor surveyor
Użytkownik
#105 - Posted: 5 Paź 2008 09:10 
FILTR WEWNETRZNY JEST POZA ZBIORNIKEM 22GODZINY(GOBKI CIAGLE MOKRE/WILGOTNE)
ZEWNETRZNY JEST UMYTY WLACZNIE Z GABKAMI (POD KRANOWA WODA)CZYLI JUZ PO BAKTERIACH DO NOWEGO FX WLOZYLEM WKLAD ZE STAREGO(PRZEPLUKALEM WODA Z AKWARIUM) I DOPELNILEM KORALEM

Autor admin
Admin
#106 - Posted: 5 Paź 2008 10:21 
Wkładania starych wkładów, które są ponad 20 godzin poza wodą bałabym się. Szkoda, ze nie zapytałeś jak zrobić zamianę, mniej byłoby problemów.

Marta

Autor surveyor
Użytkownik
#107 - Posted: 5 Paź 2008 10:51 
wymienilem ponad 70l wody NO3 w dalszum ciagu na poziomie 50 ,brak wyraznej zmiany ,Nh4 lepiej miedzy 0.25 a 0 z dalszymi wymianami wody jest problem -wczoraj spora podmiana i dzisiaj nastepna 70l zostalo mi tylko 40l przygotowanej wody o wlasciwych parametrach.Napelnilem beczke 20min temu jesli beda potrzebne wieksze podmiany :
ignorowac chlor i podnosic parametry beczki czy jest to bezcelowe??
Jak wyzej napisalem myslalem ze uzycie samego wnetrza zalatwia sprawe rozumiem iz sie grubo mylilem zpamietam KONSULTOWAC TEGO TYPU RUCHY

Autor admin
Admin
#108 - Posted: 5 Paź 2008 12:58 
Masz jakieś bakterie nitryfikacyjne albo pożywke typu : Nitrivec, Biocoryn 3 H itp?

Marta

Autor surveyor
Użytkownik
#109 - Posted: 6 Paź 2008 07:52 
Witam
bakterie nitryfikacyjne-bylem dzisiaj w sklepie(niebylo)
kupilem sera toxivec - wiec niebedzie problemu z szybkim przygotowywaniem wody na podmiane
Dzisiaj wymienilem nastepne 40l (ostatnie ktore mialem)
Ale NO3 utrzymuje sie caly czas na poziomie 50
Czy wymiana np 70% zbiornika (oczywiscie parametry ustawione do zbiornika) ma sens

Autor admin
Admin
#110 - Posted: 6 Paź 2008 08:44 
N03 jest wyskie, ale to nie ono jest przyczyną złegozachowania ryb, tylko NH4 i N02. Jakie masz te parametry?

Wymiana 70% wody spowoduje, ze cykl bedzie startował od nowa. Takich duzych podmian w tej chwili nie powinieneiś robić.

Marta

Autor sengir
Użytkownik
#111 - Posted: 6 Paź 2008 08:58 - Edytowany przez: sengir 
Nie rób już gwałtownych zmian.
Każda podmiana to kolejny stres dla ryb. Stres to osłabienie i większa podatność na niekorzystne parametry. Także częste podmiany po 10-20% wody, przeprowadzone "po cichu".
Jeżeli boisz się o chlor w wodzie preparowanej, to podłącz do beczki oba filtry które masz. Oczywiście podłącz je bez jakichkolwiek złoży biologicznych, same głowice. Zadbaj o odpowiednie dyfuzory, żeby wodę w beczce intensywnie mieszać i natleniać. Sera toxivec też skutecznie redukuje chlor. Sera toxivec możesz też w nagłym wypadku dodać do akwarium, żeby zredukować toksyczne produkty. Ale niestety jest to kolejne zakkłócanie naturalnej biologii, więc tylko w ostatecznośći.

Poprzedni filtr miał przepływ około 1000l/h. Ten ma ponad 2000l/h.
Jest to radykalna zmiana warunków życia dla bakterii i pierwotniakow ze starych złoży. Część została wypłukana, część padła nie wytrzymując zmiany. Obumierająca biologia wygenerewoała do zbiornika NH3/NH4. Pozostałe przy życiu szczepy też nie pracują z maksymalną wydajnością, a ryby dorzucają swoje. W ten sposób masz akwarium , które od początku dojrzewa, ale niestety już z obsadą.
To dojrzewanie potrwa szybciej niż świeżo założonego zbiornika, ale i tak jest to bardzo niebezpieczny moment dla ryb.
Możesz poszukać w sklepie kilku preparatów biologicznych, wspomagających:
JBL Denitrol
Sera Turbo-Clear
itp.
To są mieszanki bakterii i enzymów, które mogą trochę pomóc.
Zadbaj też o spokój ryb. Jak najmniej ruchu przy akwarium. Ale nie zaciemniaj zbiornika. Obumierające glony dołożyłyby swoje.
Podaj rybom witaminy.

Autor surveyor
Użytkownik
#112 - Posted: 6 Paź 2008 10:19 
podskoczylem do "sasiada" dal mi "STRESS ZYME"-Aquarium Pharmaceuticals USA -ZNACIE ? PISZA NA OPAKOWANIU O MILIONACH BAKT.
CO DO PARAMETROW "SERA"
No3 -50mg/l
Nh4 - 0mg/l
Nh3 - 0mg/l
No2 - 0mg/l
GH - 17dGH
KH - 7dKH

Autor surveyor
Użytkownik
#113 - Posted: 6 Paź 2008 10:21 
aaa
wiekszosc ryb zaczyna plywac normalnie (moze z glodu udaja)
kilka niby pilywa ale troche przycpane

Autor sengir
Użytkownik
#114 - Posted: 6 Paź 2008 10:36 
"STRESS ZYME"-Aquarium Pharmaceuticals USA -ZNACIE ?

U nas tego nie widziałem, ale z opisów na sieci wynika, że to jest analogiczny preparat do wymienionych przez nas starterów biologicznych, a więc jak najbardziej dobry.

Ryby zaczynają czuć się lepiej, bo filtr zastartował, co widać po parametrach. Ryby wytrzymają podwyższony poziom azotanów, ich zachowanie wynikało głównie z obecność NH3/NH4.
Teraz powoli wszystko wróci do normy. Obserwuj uważnie wartość KH.
Jeżeli dojdzie do zakwaszania wody, najpierw zacznie spadać KH.

Koniecznie podaj im witaminy.

Autor surveyor
Użytkownik
#115 - Posted: 6 Paź 2008 10:52 
jakie witaminy polecasz(podaj jak najwiecej to wieksze szanse ze znajde)
Co do "STRESS ZYME"-podac go bezposrednio do zbiornika czy rozmieszac poza akwarium i dodac z podmiana a moze do filtra

Autor sengir
Użytkownik
#116 - Posted: 6 Paź 2008 11:10 - Edytowany przez: sengir 
SERA FISHTAMIN - ja używam tego, bo można dodawać zarówno do wody akwariowej jak i do karmy.
JBL Atvitol - te są do pokarmu
Jest tego sporo, więc w sklepie przejrzysz ofertę. Ale w twoim wypadku zwróć uwagę na możliwość podania do wody nie do pokarmu. Czyli w grę wchodzą też preparaty z witaminami grupy B, jak np Tetra Vital.
Witaminy grupy B wspomagają ryby w sytuacjach stresowych, jak np. po transporcie. Warto coś takiego mieć w swojej apteczce. Później jak już wrócisz do karmienia, to lepsze będą preparaty dodawane do pokarmu z szerokim spektrum witamin.

Stress Zyme to preparat biologiczny. Taki możesz podać bezpośrednio do akwarium. Bierzesz trochę wody z akwarium, robisz roztwór z wymierzoną ilością proszku, wlewasz w pobliżu rurki zasysającej filtra i tyle.

Ale mam jeszcze pytanie. Miałeś filtr wewnętrzny i zewnętrzny i wymieniłeś je na jeden bardzo mocny zewnętrzny?
Uważam , że wewnętrzny mechaniczny jest niezbędny.

Autor surveyor
Użytkownik
#117 - Posted: 6 Paź 2008 11:19 
po pierwsze niechcialem robic w akwarium pralki
a i estetyczne akwarium sie polepszylo ale jesli NIEZBEDNY to niezbedny
Jaka minimalna moc filtra ten ktory mialem jest mocny ale straszna krowa (i do tego ten efekt pralki)??

Autor sengir
Użytkownik
#118 - Posted: 6 Paź 2008 12:11 - Edytowany przez: sengir 
Filtr kubełkowy ma odpowiadać za filtrację biologiczną. Dlatego czyści się go rzadko, nie narażając kultur bakterii i pierwotniaków na niepotrzebne zabiegi.
Jeżeli taki filtr będzie pracował sam, to będzie jedynym użądzeniem ściągającym odpady większe - resztki pokarmu itp.
Zacznie się przez to znacznie szybciej zapychać, zmniejszać przepływ.
Wachania przepływu mogą spowodować to co teraz już obserwujesz.
Dlatego ja uważam, że niezbędna jest wewnętrzna filtracja mechaniczna.
Są różne rozwiązania:
1. Założyć gąbkę na końcówkę zasysającą filtra zewnętrznego.
Zalety: Czyścimy jedynie tą gąbkę
Wady: Zmniejsza przepływ przez filtr zewnętrzny, zapchana może wogóle pogrążyć filtr zewnętrzny.
Inną wadą jest gromadzenie wszystkich funkcji w jednym filtrze. Jego awaria ma w takiej sytuacji znacznie poważniejsze skutki.
2. Mechaniczny filtr wewnętrzny.
Nie ma tu pojęcia minimalnej mocy. Głowica z przepływem 1000-1200l/h powinna już pozwolić na stworzenie dobrej cyrkulacji wody.
Ważniejsza jest gąbka. Jeżeli będzie odpowiednio duża, to i ingerencja w jej czyszczenie będzie rzadsza, a co za tym idzie - mniej stresu dla ryb.
Mniejsza gąbka pozwoli uzyskać silniejszy przepływ i mocniejszą cyrkulację, ale będzie wymagać częstrzej ingerencji.

Wybierając głowicę, warto kupić taką, w której masz pewną regulację przepływu. Jeżeli twoja nie ma, to zawsze możesz zmniejszyć intensywność strumienia poprzez założenie poszerzającej się końcówki, lub zwiększyć zakładając końcówkę o mniejszej średnicy.

Estetyka akwarium zależy od twojej inwencji. Nie unikniesz instalacji, ale dobrą aranżacją jesteś w stanie ją przysłonić, lub odwrócić od niej uwagę.
Widziałem akwarium gdzie cała instalacja byla widoczna ale absolutnie nie zwracało się na nią uwagi.

Autor surveyor
Użytkownik
#119 - Posted: 7 Paź 2008 05:29 
Witam.
Kolejna ciekawostka z Nowej Zelandi ,import witamin do tego kraju jest zakazany ,a nic wlasnego nie maja ,czy moge podac cos zamiennego ,aby poprawic samopoczucie i zdrowie ryb,czy preparat Cichlid lake salt zawierajacy mineraly choc troche pomoze?(taka informacje uzyskalem w sklepie)tyle ze ona juz jest w akwarium -zwiekszyc dawke czy darowac sobie ten zabieg

Autor admin
Admin
#120 - Posted: 7 Paź 2008 06:03 
A to ciekawe, możesz dla mojej ciekawosci sprawdzic dlaczego?

W niektórych preparatach takich jak Aquatan, Aquasafe, są niewielkie ilości witamin. Masz te preparaty w sklepach?

Marta

Strona  Strona 4 of 5:  « Previous  1  2  3  4  5  Next » 
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna / Tropheus duboisi"Maswa" 1.5cm szukam info Top

Twoja wypowiedź Click this icon to move up to the quoted message

 

 ?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
 
  Forum Tropheus Tanganika Wygenerowane przez Simple Bulletin Board miniBB ®