Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

Dozowanie soli do Tanganiki - jaką i w jakich ilościach?

Autor Waldi
Użytkownik
#1 - Posted: 31 Sty 2006 21:25 
Jestem zupełnie zielony w kwestii dozowania soli do akwa z tropheusami. Proszę więc o informacje jakie sole używacie (gdzie zakupione) i w jakich ilościach dozujecie (czy tylko w momencie podmiany - proporcjonalnie do ilości podmienianej wody czy też na bieżąco uzupełniacie) - jaka powinna być bądź może zawartość soli i jak stężenie można mierzyć/oszacować. Wszelki informacje będą cenne.

Jestem w trakcie organizowania nowego akwa na 540 litrów - zalewania wodą i stąd moje pytanie o ilość soli dla tej objętości wody.

Pozdrawiam
Waldek M (Waldi)

Autor danlack
Użytkownik
#2 - Posted: 31 Sty 2006 23:54 
1 lyzka niejodowanej soli kuchennej i 1 lyzeczka sody oczyszczonej na 100 l wody - to standard

Ostatnio poruszony byl na forum temat dodawania soli morskiej, poszukaj.

Autor admin
Admin
#3 - Posted: 1 Lut 2006 06:06 
Waldku zbadaj swoja wodę w kranie i podaj nam twardości.

Marta

Autor JacekK
Użytkownik
#4 - Posted: 1 Lut 2006 11:09 
1 lyzka niejodowanej soli kuchennej
-to lek... i dodajac caly czas soli kuchennej bedzie duzy problem z leczeniem ryb jak zajdzie taka koniecznosc
-1 lyzeczka sody oczyszczonej na 100 l wody
soda ponosi ph i niestety twrdosc weglanowa ..nie ogolna ...

Jesli mialbym nic nie dodawac to dawalbym sole kuchenne i weglan sodu/soda oczyszczona/...ale polecam sie zastanowic czy sole kuchenne nie pozostawic jako profilaktyke lub leczenie do jest doskonala do tego ...a sode oczyszczona tylko w przypadku kiedy roznica miedzy twrdoscia weglanowa a ogolna bedzie znanczna na kozysc twardosci ogolnej..
Pozdrawiam

Autor Waldi
Użytkownik
#5 - Posted: 1 Lut 2006 22:34 
Marto
Parametry mojej wody z kranu są następujące: