Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

Mały problem

Strona  Strona 1 of 6:  1  2  3  4  5  6  Next »  
Autor ZordanN
Użytkownik
#1 - Posted: 17 Sty 2011 21:52 
Witam wszystkich

Na wstępie proszę o wyrozumiałość jestem zielony w hodowli Tropheusów!
6 stycznia odkupiłem akwarium,
zbiornik 240l,
filtr wewnętrzny tetrateck ex700
-filtr wewnętrzny aqua szut 750
-tło struktalne z piaskowca
-skałki piaskowca i koralowca
-około 35kg piasku kwarcowego
-kilka roślin
-testy

oraz 12 Tropheus duboisi Maswa

Teraz najgorsze sprzedający kazał mi kupić 12 butelek wody niegazowanej po 5l, wlać je do akwarium zalać do pełna kranówą i wpuszczać ryby. po przyjeździe do domu 2h jazdy okazało się że 4 ryby padły (zamknięte w słoiku 500 ml 6szt.)pozostałe ryby zostały wpuszczone do zbiornika. Zastanawiałem się po co te testy i zaczełem studiować forum. (NA SZCZĘŚCIE MOICH RYB)
Ale wcześniej postanowiłem dokupić te 4 ryby. zamiast 4 duboisi dostałem: 2 duboisi i 2 sp.Bemba, w sklepie był taki syf że nie można było ich rozpoznać. Jeden Bemba trzeci dzień nie podejmuje pokarmu, jest bardzo płochliwy,reszta towarzystwa zjada jak oszalała, co może być przyczyną??? mam je od 10 stycznia.
Teraz parametry mam wszystkie w normie PH-7,8
Wiem że tak mały zbiornik jest przerybiony kupując je nie wiedziałem, co z tym zrobić zmienić obsadę?

Kupując tropi nie miałem pojęcia na co się porywam ale są piękne

Proszę o radę!

Autor nechor
Użytkownik
#2 - Posted: 17 Sty 2011 21:59 - Edytowany przez: nechor 
Sprawa jest w gruncie rzeczy prosta:

1. Oddaj/sprzedaj ryby komus kto ma na nie warunki i kto je bedzie chcial.
2. Poczytaj o cyklu azotowym w akwarium i sprobuj go przeprowadzic zanim wpuscisz ryby
3. W trakcie uruchamiania cyklu azotowego i pomiarow parametrow poczytaj o gatunkach ryb, ktore chcialbys trzymac w swoim zbiorniku i ich wymogach