Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Technika akwarystyczna Forum Tropheus Tanganika / Technika akwarystyczna /

Akwarium ramowe częściowo przeszklone

Autor Bastek
Użytkownik
#1 - Posted: 6 Mar 2011 17:29 
Po żmudnych poszukiwaniach znalazłem filmik na You Tube.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką koncepcją zbiornika?

podsyłam link http://www.youtube.com/watch?v=UJl-VtZ_-ng

Autor michal1313
Użytkownik
#2 - Posted: 6 Mar 2011 20:41 
akwarium niczym wzorem wzięte z lat 80 kiedy razem z rodzicami stawiałem pierwsze zbiorniki czyli te mało estetyczne ramy. cała koncepcja wbudowania akwarium ciekawe i ładne tyle tylko, że w obecnej dobie techniki, te klejenia można wykonać bez kątowników

Autor Topielec
Użytkownik
#3 - Posted: 7 Mar 2011 08:45 
Fajnie przedstawiona budowa takiego zbiornika, choć akwarium na wysokości kolan jakoś do mnie nie przemawia. Co do samego stelażu to nie znam się - nie wiem, czy tak wychodzi taniej, czy jest bezpieczniej, ale jedna rzecz mnie dobiła - czy tam pływają płaszczki razem z Boulengerochromisami?

Autor nechor
Użytkownik
#4 - Posted: 7 Mar 2011 09:55 
Mi sie podoba. Taki oldschool w dobrym wydaniu. Zauwazmy, ze przy ramach, nie musimy dodatkowo usztywniac frontowej szyby. Zawsze to jakis plus dla oka.

Autor Bastek
Użytkownik
#5 - Posted: 7 Mar 2011 16:38 
Co przemawia za takim zbiornikiem a mianowicie.

1. Brak wzmocnień poprzecznych. ( opcjonalnie stalowe kotwy wkręcane do nakrętek przyspawanych do ramy jak w akwarium ADA )
2. Solidność konstrukcji.
3. Dowolna opcja litrażowa.
4. W takim zbiorniku można umieścić naprawdę duże głazy co moim zdaniem jest lepsze niż sztuczne tła skałki itp.
5. Mniej szkła a jak wiadomo optiwhite tanie nie jest.

Ja już podjąłem decyzje o takim właśnie zbiorniku.
Potrzebuje informacji jaką zostawić odległość między szybą a kątownikiem . Chciałbym wykorzystać taflę maksymalnie czyli wysokość zbiornika 1m. Jeżeli macie jakieś info Piszcie.