Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Żywienie i choroby ryb Forum Tropheus Tanganika / Żywienie i choroby ryb /

Schemat pokarmów tropheus

Autor edzzio
Użytkownik
#1 - Posted: 26 Gru 2013 12:39 - Edytowany przez: edzzio 
Witam czy ktoś może się wypowiedzieć o takich pokarmach które planuje kupić dla moich t.duboisi maswa maluszki 4-5 cm

Jako pokarm podst. o.s.i spirulina platki+granulat ,Naturefood (Cichlid Plant i Plant)
plus typowo roślinny :Hikari Cichlis Excel
i dodatki Marine O.S.I, New Life Spectrum CICHLID FORMULA KRYLL NATUREFOOD Color Plus
plus jako balast shrimp-mix składajacy się ze szpinaku brokuły krewetki witaminy trochę spiruliny i groszek i tu pytanie ile razy w tygodniu podawac shrimp-mix?

Następnie 6:30 pierwsze karmienie, 15:30 drugie, 19 trzecie czasem koło 12 jak jest ktoś w domu, z przyczyn zawodowych nie mam możliwości częściej karmić maluchy. Pozdrawiam

Autor admin
Admin
#2 - Posted: 27 Gru 2013 08:55 
Z pokarmów firmy Naturefood polecam N. Supreme Doktor, Color Plus usunęłabym z tego zestawu.

Shrimp mix podawać możesz dwa razy w tygodniu.

Marta

Autor edzzio
Użytkownik
#3 - Posted: 28 Gru 2013 09:06 - Edytowany przez: edzzio 
a o pokarmie NLS (NEW LIFE SPECTRUM) Możesz coś powiedzieć? Na amerykańskich i niemieckich forach polecają ten pokarm nawet dla tropheusów. Czy 3 szczypty płatków na grupke 25 młodych tropheusów starczy? Nie chciał bym przekarmić ale też i nie zagłodzić

Autor admin
Admin
#4 - Posted: 28 Gru 2013 10:03 
Jak poczytasz wątek o żywieniu trofeusów przypięty w dziale o żywieniu, to zobaczysz czym karmię. Nie używam innych pokarmów, więc nie potrafię powiedzieć o nich nic. Po prostu nie mam doświadczenia z tymi pokarmami.

Ryby muszą zjeść pokarm w ciągu minuty lub dwóch. Taka porcja powinna wystarczyć. Generalnie wg mnie wszyscy przekarmiamy ryby.
Na FB jest znakomity czat z Antonem Lambojem na temat karmienia ryb i utrzymania ryb zwłaszcza roślinożernych w zbiornikach. Jak czytasz zachodnią literaturę akwarystyczną, to wiele osób pisze o tym, ze pokarmy sztuczne powinny być używane z wielkim umiarem, a ryby karmione nawet co drugi dzień. Przekarmienie ryb przynosi gorsze skutki niż ich niedokarmienie. Ryby przekarmione szybciej rosną, ale skutki w organiźmie są opłakane, otłuszczenie narządów, zahamowanie rozmnażania to tylko podstawowe zmiany.

Marta

Autor sander
Użytkownik
#5 - Posted: 5 Sty 2014 17:27 
Dodam tylko, że zapotrzebowanie ryb na pokarm uzależnione jest także od wieku. Młode ryby potrzebują znacznie więcej pokarmu niż dorosłe, oczywiście proporcjonalnie do posiadanej masy ciała :-)

Autor admin
Admin
#6 - Posted: 6 Sty 2014 08:56 
Kuba oczywiście, że zgadzam się z Tobą. Pisałam o pokarmach sztucznych, które powszechnie są stosowane i naszym nawyku przekarmiania ryb. Jak ryba pływa przy szybie i "prosi" to znaczy, że jest głodna. Nic bardziej mylnego.

Marta

Autor sander
Użytkownik
#7 - Posted: 7 Sty 2014 12:16 - Edytowany przez: sander 
Ryby w akwarium nie mają przestrzeni do pływania, zużywają znacznie mniej energii niż w naturze, wydajność ich organizmów maleje (szybko się męczą) w związku z czym łatwo się otłuszczają itd. Problem dotyczy głównie ryb dużych i/lub długożyjących szczególnie o aktywnym trybie życia np. Tropheus w znacznie mniejszym stopniu ryb np. z rodziny Loricariidae. Przyznam się, że dopiero od trzech lat zacząłem zauważać istnienie takich zależności i podjąłem pewne kroki zaradcze.

Postanowiłem sprawdzić jak wpłyną na moją kolonię trofeusów wybrane zmiany wynikające z naszego klimatu. Oczywiście nie wystawiłem akwarium na balkon :-) ale...

Akwarium o którym mowa usytuowane jest bezpośrednio pod dwoma dużymi oknami dachowymi, których nie zasłaniam bez względu na to co dzieje się na zewnątrz. Trzy lata temu podczas lata kiedy temperatury w akwarium osiągały wysokie noty wyłączyłem grzałkę i wymontowałem sztuczne oświetlenie, taki stan pozostał do dziś. Latem ryby intensywnie się rozmnażają, dynamika kolonii jest niesamowita, woda osiąga progowe wartości a ilość światła jest ograniczona tylko długością dnia i nocy. Wraz ze zmianą pór roku temperatura w holu obniża się do min. 21C w zimie a ilość światła znacznie spada (też dyktowana tylko pogodą i długością dnia i nocy, zaznaczam nocy gdyż światło księżyca operuje całą noc). Od listopad do marca ryby zaprzestają rozrodu aby w kwietniu wyzwolić całą energię właśnie w tym kierunku. Kolonia od wielu lat nie borykała się z żadnymi najmniejszymi chorobami czy problemami agresji. Według mojej oceny "pora zimowa" korzystnie wpływa na kondycje ryb szczególnie osobników najstarszych, które nie przejawiają cech związanych ze starością. Zimą dobowe racje pokarmowe znacznie się zmniejszają, ryby mają apetyt ale bardzo szybko się nasycają, karmię je raz dziennie porcją stanowiącą 1/4 dawki jaka wystarcza latem.

Autor admin
Admin
#8 - Posted: 7 Sty 2014 13:11 
Bardzo ciekawa obserwacje i faktycznie dość radykalne warunki zastosowałeś. Ja stosuję tzw. sezonowość, ale u mnie nie ma ,aż tak długotrwałych obserwacji, ryby w większości przypadków sprzedają się jednak szybko. Nie stosuję także, aż tak dużych wahań temperatury, ze względu na "położenie" firmy, gdzie i w zimie i w lecie temperatury są jednakowe. Sezonowość w rozmnażaniu ryb jest bardzo wyraźnie zauważalna. Zapotrzebowanie u Twoich ryb na pokarm jest sterowane wg mnie temperaturą i większym lub mniejszym metabolizmem z tym związanym.

Jednak zauważyłam na przykładzie dyskowców WF wyraźnie różne zapotrzebowanie na pokarm. W sezonie odpowiadającym porze suchej wyraźnie zmieniają się ich chęci na pokarm i pobierają ograniczone jego ilości, chętniej obskubują korzenie i przesiewają piach. W porze odpowiadającej deszczowej bardziej reagują na mnie gdy podchodzę do zbiorników i czekają na pokarm.

Marta

Autor edzzio
Użytkownik
#9 - Posted: 7 Sty 2014 18:33 - Edytowany przez: edzzio 
Bardzo ciekawe spostrzeżenia :) Czy pellet o.s.i. marine się namacza?
W lecie planuję budowę zbiornika 225/80/60 prawdopodobnie dla tropheus'ów i mam pytanie na temat filtracji może trochę zboczę z tematu ale może ktoś się wypowie.
Planuje narurowca pompa 25-60. Przed pompą 2x korpus 10" równolegle z sznurkami 100mikronów, następnie za pompą bajpas na 2 korpusy 10" "w razie coś" dalej bajapas i fbf w korpusie 20" Do tego jako oddzielna biologia tetra ex1200 w środku jakieś 2 mocniejsze cyrkulatory. Da rade takie coś?
pozdrawiam i dzięki za sugestie

Żywienie i choroby ryb Forum Tropheus Tanganika / Żywienie i choroby ryb / Schemat pokarmów tropheus Top

Twoja wypowiedź Click this icon to move up to the quoted message

 

 ?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą tutaj pisać. Zaloguj się przed napisaniem wiadomości albo zarejstruj najpierw.
 
  Forum Tropheus Tanganika Wygenerowane przez Simple Bulletin Board miniBB ®