Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Żywienie i choroby ryb Forum Tropheus Tanganika / Żywienie i choroby ryb /

Drgania u Tropheusa duboisi

Autor pawelk141
Użytkownik
#1 - Posted: 12 Sier 2014 22:54 
Witam, tydzien temu przywiozlem akwarium z 20 tropheusami z czego 2 nie przezyly transportu. Jestem jeszcze zielony jezeli chodzi o tropheusy. Z tego co juz wyczytalem to maja one normalne zachowania oprocz jednej ktora sobie plywie i co jakis czas ma drgawki jakby ja ktos pradem popiescil i do tego tez czasami przeplywa przez ciasne szczeliny, czy to sa normalne zachowania? Czy moze stres, czy ta podroz tak na nia wpkynela albo nie potrafi sie zaaklimatyzowac? Akwarium ma 350l z czego mialem 150l wody starej a reszte systematycznie dolweam, kamieni mam duzo i staralem sie je tak umiescic zeby bylo duzo kryjowek. Jak narazie odstawilem pokarm na jeden dzienbi wylaczylem totalnie oswietlenie. Pokarmu uzywam z firmy dainichi

Autor admin
Admin
#2 - Posted: 13 Sier 2014 09:23 
Po pierwsze napisz, czy przewiozłeś i przeniosłeś piasek, stare filtry itp.?

Ponadto, gdy planujesz przenosiny to nie karmisz ryb kilka dni wcześniej ani kilka dni później.

Jakie masz parametry wody obecnie NH3, N02 i N03? To kluczowa sprawa.

Napisz jak dokładnie zrobiłeś przeprowadzkę i jakiej wielkości są ryby. I najważniejsze zmierz jak napisałam parametry wody.

Bakterie nitryfikacyjne nie żyją w wodzie, tylko na powierzchniach stałych: piasek, szyby, kamienie i oczywiście wkłady filtrów.

Warto było zapytać wcześniej jak to zrobić!

Marta

Autor pawelk141
Użytkownik
#3 - Posted: 13 Sier 2014 11:11 - Edytowany przez: pawelk141