Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Żywienie i choroby ryb Forum Tropheus Tanganika / Żywienie i choroby ryb /

czy to choroba?

Strona  Strona 1 of 2:  1  2  Next »  
Autor Marekkapsel
Użytkownik
#1 - Posted: 5 Gru 2014 18:02 
Witam. Po okolo 10 latach powrocilem hobby, do rybek ale niestety klejenie akwarium sie opoznilo i niemalze zbieglo z dostawa rybek, wiec woda miala ledwo 2 dni gdy nowi mieszkancy zostali wpuszczeni do nowego domu. Jestem nowicjuszem jezeli chodzi o Tropheusy wiec ucze sie na wujku google i poradach pracownikow sklepow zoologicznych. Ale do sedna, Duboisi ocieraja sie o żwirek i piasek. Jedza normalnie, kolory maja ok, ale odchody dlugie prawie biale. Sa lekko wzdete, lekko. W sklepie poradzili baktoforte. 2 krotna kuracja nie pomogla wiec znow wojo g... i okazalo sie ze ok baktoforte ale z dopiskiem S. dzis zastosowalem i czekam. Ponadto zamowilem w aptece Metronidazol, ma byc w poniedzialek. Wiek ryb - 10 szt. z tych samych rodzicow 5 starszych z ktorych jesna juz stracila kropki i ma wyrazny pasek, pozostala 5 duzo mlodsza. Ph wody 8 do 9. Mam problemy z kolorami, z odruznianiem. Tw ogolna 22 od dzis zbijam bo dostalem preparat Filtrax GH, Tw weglanowa zwiekszona z 11 do 18 obecnie. Poczatkowo zywilem je pokarmami w platkach dla rybek typu neonki czy glupiki i nie wiem czy to nie bylo bledem. Od okolo tygodnia karmie je wylacznie spirulina oraz po lisciu salaty co 2-3 dni. Czytalem ze powinno sie zmieniac pokarmy ale pytanko gdzie i jakie pokarmy oprucz spiruliny nabyc. Parametry typu nh3, no2, no3 bede mierzyl w niedziele gdyz jutro mam niestety pogrzeb i dopiero w niedziele bede w stanie miec czas na zakup tych odczynnikow. Akwarium 120x40x50. Pozostale ryby to: 2 pary zbrojnikow niebieskich oraz stadko ok 10szt neonek odziedziczonych po koledze. Bedze wdzieczny za konstruktywna pomoc Marek

Autor bartek4486
Użytkownik
#2 - Posted: 5 Gru 2014 18:19