Forum Tropheus Tanganika
 - Forum - Rejestracja - Odpowiedz - Szukaj - Statystyki - Faq -
Sprawy ogólne Forum Tropheus Tanganika / Sprawy ogólne /

Obsada 112l - pytanie

Autor Neuro
Użytkownik
#1 - Posted: 9 Kwi 2007 16:10 - Edytowany przez: Neuro 
Witam, na samym początku chciałem przeprosić za moją niekompetencję - jestem początkującym akwarystą, który zamierza założyć swoje pierwsze akwarium. Będzie to zbiornik 80x35x40 (tak, wiem, zbyt mały...).

Po lekturze strony i forum, z wielkim smutkiem muszę pominąć hodowlę tropheusów ( a szkoda ;( ).
Pozostały mi inne rybki z jeziora Tanganika.
Czy w tym zbiorniku mogę hodować parkę Paracyprichromis nigripinnis ?

Pozdrawiam

PS: Cholera, zly dzial wybralem - prosilbym o przeniesienie ;)

Autor Vepsik
Użytkownik
#2 - Posted: 9 Kwi 2007 16:25 
Niestety ale nigripinnis to ryba stadna i potrzebuje zbiornika o długości przynajmniej 120cm, więc odpada.

Do tego zbiornika proponuję muszlowce, naskalniki, ewentualnie parę księżniczek z burundii.

Autor Neuro
Użytkownik
#3 - Posted: 9 Kwi 2007 16:57 - Edytowany przez: Neuro 

Autor rufus1
Użytkownik
#4 - Posted: 9 Kwi 2007 17:42 - Edytowany przez: rufus1 
Ale ktora, bo tam sam dwie? Oba gatunki sa z jeziora Malawi. Jeden, ten niebieski reprezentuje grupe Utaka (miesożerny), a drugi (ten zolty w paski) grupe Mbuna (roślinożerny).
Ten zólty to Melanochromis auratus, a ten drugi to cos jak Sciaenochromis fryeri, ale nie jestem pewny.

Twoje akwarium jest za male dla tych gatunkow.

Autor winiar
Użytkownik
#5 - Posted: 9 Kwi 2007 18:37 
Witaj na forum!

Twój zbiornik nie jest wcale taki mały. Można z niego urządzic naprawdę fajne akwarium. Niestety pole do popisu masz ograniczone i jak na razie przygodę z Tropheusami i Paracyprichromisami musisz odłożyć do chwili gdy będziesz miał większy zbiornik. Zapraszam Cie do lektury artykułu Jarka Grejczyka pt: "Wielkość akwarium, a jakość życia ryb." . Artykuł znajdziesz w Menu -> Artykuły i recenzje -> Porady ogólne.